0



Un kurabiyesi deyince sizin de gözünüzde baklava şeklinde dilimlenmiş ve bolca pudra şekerine bulanmış bembeyaz kurabiyeler mi canlanıyor? Benim öyleydi. Pekçok un kurabiyesi denedikten sonra her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır sözüne iyice inandım. Türk mutfağının klasiklerinden olan un kurabiyesinin de tek bir formülü yok, kimi tariflerden mükemmel sonuç alınabiliyor, kimisi de hüsran olabiliyor.. Ben şimdiye dek denediklerim ve yediklerim arasında fındıklı olanını sevdim en çok ama bugün sizlerle paylaşacağım tarif en az onun kadar hoşuma giden, ağızda dağılan klasik un kurabiyesi...

Bu şirin şekilleri Sofra Dergisinde görmüştüm, zaten tarif de Emine Beder'in tarifi. Bu şekilde de hoş oldular bence. Kurabiyeleri babaannemlere bayram ziyaretine giderken götürmek için arife gecesi yapmıştım. Ertesi sabah fotoğrafladım ve babamdan kurtarabildiklerimi acilen paketledim:) Kolay kolay "güzel olmuş" demez kendisi!

Malzemesi en az, en kolay bulunan ve en hızlı yapılan kurabiye bu olsa gerek.. Hemen deneyebilirsiniz! Tek dikkat etmeniz gereken çok fazla kızartmamak (benimkiler biraz daha az kızarmalıydı mesela) ve hamur elinizden ve kaptan hafifçe ayrılmaya başladığında un eklemeyi bırakmak (bu kurala zaten kurabiye tariflerinin pek çoğunda uymak gerekiyor). Böylece ağızda dağılan kurabiyeler yapmanız mümkün. Emine Beder "pastanedekiler kadar güzel olduklarını göreceksiniz" diyordu tarifte...

Malzemeler: (~ 21 adet kurabiye)

- 1 paket (250 g) Becel - oda sıcaklığında
- 3 yemek kaşığı toz şeker
- 1 yumurtanın akı
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- Aldığı kadar un
- Üzerine serpmek için bolca pudra şekeri

Yapılışı:

1. Yağı, şekeri ve yumurta akını derin bir kaba alarak mikserle iyice çırpın.

2. Mikseri çıkartın, bir miktar unla kabartma tozunu karıştırarak ekleyin, unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayın.

3. Kıvama gelen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak 10-12 cm uzunluğunda rulo yapın, sonra iki ucundan tutarak bükün. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak sıralayın.

4. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 20-25 dk pişirin. Fırından aldıktan kısa bir süre sonra üzerlerine bolca pudra şekeri serpin...

Yorum Gönder

 
Top