0
Aslında kış sebzelerine veda etmiştim. Hatta bu yemek, karnabahara veda yemeğimdi. Fotoğraflarını da diğer bekleyen tariflerden ayrı bir yere kaydetmiş, tekrar mevsimi geldiğinde yazma kararı almıştım. Ama Cumartesi günü gittiğim organik pazardaki birkaç tezgahta karnabahar ve brokoli görünce dayanamadım. Çok kısa bir zaman sonra, belki bir sonraki haftaya artık göremeyeceğiz bu sebzeleri. İyisi mi buzdolabında ne yapacağını bilemediği bir karnabaharı olan, ya da tam bu mevsim geçişinde ne pişireceğini bilemeyenler için bir alternatif sunmuş olayım dedim ve çok beğendiğimiz bu zerdeçallı karnabahar tarifini paylaşmaya karar verdim.

karnabahar yemeği karnıbahar
Tarif büyük ihtimalle mail grubumuzda paylaşılmış ve denenecekler arasına kaydedilmişti, ama malesef tarif sahibini bilmiyorum. Epeydir acaba nasıl olur, denesem mi vaz mı geçsem diye düşünüyordum, sonunda denemeye cesaret ettim. Hiç de o kadar düşünmeme gerek yokmuş, damak tadımıza hiç aykırı olmadığı gibi çok da tanıdık geldi. Kullanılan malzeme çok farklı da olsa, bu tarif küçükken annemin yaptığı, sonraları yapmayı bana devrettiği, ama benim asla onun yaptıklarının lezzetini tutturamadığım karnabahar kızartmalarını anımsattı bana.. Galiba sadece un ve yumurta kullanırdı annem, çiçekleri bulamak için. Ama lezzet bambaşkaydı.. Belki karnabaharlardan, belki başka sıvıyağ girmeyen evimizde kızartma yağı olarak kullanılan zeytinyağından, belki de annemin köylü teyzelerden aldığı ve çiçekleri bandıra bandıra yediğimiz yoğurtlardan.. Yanına patates de kızartırdı muhakkak, biraz da domates sosu yapardı, böylece yaz boyu sık sık yaptığı patlıcanlı biberli yaz kızartmalarına bir kış alternatifi oluştururdu.

Ben kızartmada fındık yağı kullandım. Geçenlerde Yudum Gıda'nın Sırma markasıyla ürettiği yeni fındık yağından denemem için bir şişe göndermişlerdi. Fındık yağının yüksek Omega 9 oranı ve zengin E vitamini içeriğine sahip olduğu, bu özellikleriyle kalp dostu bir yağ olduğu yazıyor basın bülteninde. Evine fındık yağından başka yağ sokmayan yengemden biliyorum, oldukça faydalı ve özellikle kızartmalar için tavsiye edilen bir yağ. Zeytinyağını kızartmada kullanmak istemeyenler için diğer sıvıyağlara çok sağlıklı bir alternatif. Denemenizi öneririm. Ben şimdi bir de kek ve kurabiye yaparken kullanmayı deneyeceğim.

Tarifle ilgili birkaç notum olacak. Zerdeçal bence çok keskin bir baharat değil, yine de daha önce tadına aşina olmayanlar miktarını azaltabilir. Tarifte esas kendini belli eden baharat, sosa attığımız kişniş. Ben tadını seviyorum, siz istemezseniz eklemeyebilirsiniz. Şarap da aynı şekilde opsiyonlu. Yerine 1/2 fincan sirke kullanılabilir, mesela elma sirkesi..

Malzemeler:
  • 1 küçük boy karnabahar
  • 1 yumurta
  • 1 kase un
  • 1/2 su bardağı su
  • 1 Türk kahvesi fincanı beyaz şarap
  • 1 tatlı kaşığı zerdeçal
  • Deniz tuzu, karabiber, kırmızı toz biber
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
Sosu için:
  • 1 kase yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı kişniş tohumu
  • 1 çay kaşığı zerdeçal
  • 2 diş sarımsak
  • Deniz tuzu, karabiber

karnabahar yemeği karnıbahar
Yapılışı
  1. Karnabaharı çiçeklerine ayırın, yıkayıp temizleyin. Büyükçe bir tencerede su kaynatıp bir tutam zerdeçal serpin, tuz ekleyin. Çiçekleri suya koyarak 7-8 dk kadar haşlayın. Daha fazla haşlarsanız yumuşarlar ve kızartırken dağılabilirler. Haşlanan çiçekleri süzün ve bir kenarda bekletin. Renkleri zerdeçaldan dolayı sarı olacak.
  2. Derince bir kaseye yumurtayı kırın. Üzerine unu, suyu, şarabı, tuzu ve baharatları ekleyip çırpın. Hazırladığınız karışım boza kıvamında olmalı, eğer koyu olursa biraz daha su, daha sıvı olursa un ilave edebilirsiniz.
  3. Tavada yağı kızdırın. Haşladığınız çiçekleri hazırladığınız karışıma bulayın ve kızartın. Çabuk kızarıyorlar. Kızarttığınız çiçekleri kağıt havlu serilmiş bir tabağa çıkartın. Servise kadar sıcak kalmaları için 50 derece ısıttığınız fırına koyabilirsiniz.
  4. Sosu hazırlamak için, sarımsakları tuzla dövün ve yoğurda ekleyin. Baharatları da ekleyip karıştırdıktan sonra ufak kaselere alın ve kızarttığınız çiçeklerle birlikte servis edin.

Karnabahar kızartma zerdeçallı
Bandıra bandıra yemesi gerçekten çok keyifli. Kızartma olsun da nasıl olursa olsun'cular zaten deneyecektir, biliyorum. :) Baharat sevenler de öyle...

Kararsızlara ise, karnabahara çok da bayılmayan ve önüne koyduğum tabağa temkinle yaklaşan sevgilimin sonuçta nefis olmuş dediğini, ve 1 kelle karnabaharı iki kişi bir seferde bitirdiğimizi söyleyebilirim. Ayrıca fındık yağı gerçekten kızartma için idealmiş, hiç yağ çekmedi ve hafif bir yemek oldu. Son çiçekler tezgahları terk eylemeden denenesi bir yemek...

Yorum Gönder

 
Top