0
Sonbahar kendini daha fazla özletmeden geldi, hem de Eylül'ün ilk günlerinde... Hoşgeldi! Ben de yavaş yavaş sonbahar havasına girmeye başladım artık. Daha fazla kitap-dergi, daha fazla kurabiye-kek ve kahve keyfi, daha fazla sinema, daha fazla ev kuşu olma halleri... Benim her zamanki sonbahar ve kış hallerim. En sevdiğim mevsim bu, ben enerjisini güneşten değil buluttan alan biriyim :)


Bu bayram yine çikolata paketlerinden çok, kurabiye ve kek paketleri taşıdım ziyarete gittiğimiz akrabalarımıza. Böylece hem uzun zamandır avuçlarımı kaşındıran (!) kurabiye hamuru yoğurma ve kek çırpma özlemimi gidermiş oldum, hem de elimden çıkan lezzetleri sevenleri mutlu ettim. Ancak hepsini fotoğraflamaya fırsatım olmadı, çoğu kez aceleyle, yaptıklarımın soğumasını bile bekleyemeden evden çıkmak zorunda kaldık. Yine de son anda, bu son yaptığım kurabiyeleri görüntülemeyi başardım.

Bunlar klasik çay kurabiyeleri... Keyfinize göre hindistan cevizine, cevize ya da tarçın-şeker karışımına batırabilirsiniz. Benim en sevdiklerim tarçınlılar oldu. Ertesi gün biraz yumuşuyorlar ama öyle de güzeller. Hava almayan bir kapta saklarsanız daha uzun süre dayanabilirler.


Malzemeler
  • 125 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 3 adet yumurtanın sarısı
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı bal
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Üzeri için
  • 1 yumurtanın akı (hafif çırpılmış)
  • Tarçın-şeker karışımı, ceviz, hindistan cevizi
Yapılışı
  1. Karıştırma kabına tereyağını, pudra şekerini, yumurta sarılarını, sütü ve balı koyun. Mikser ya da çırpma teliyle karıştırın.
  2. Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin. Azar azar un ilave ederek elinize yapışmayan bir hamur elde edin. Üzerini streç filmle örterek 15 dk kadar dinlendirin.
  3. Hamurdan küçük parçalar koparın, önce çubuk şekline getirip uçlarını sivriltin, daha sonra kıvırıp ay şekli verin. Yumurta akına ve istediğiniz üst malzemeye batırın, yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayın.
  4. Önceden 170 dereceye ayarlı fırında, kurabiyeler hafif pembeleşene kadar pişirin.


 

Yorum Gönder

 
Top