0



Evde olan bir paket içi bademli hurma ile önce kurabiye yapmaya karar verdim sonra keke çevirdim. Hurmayı çok sevmemdenmi bilmiyorum ama bu kek benim çok hoşuma gitti..Kurabiyesinide en kısa zamanda denemek istiyorum :)


HAVUÇLU HURMALI KEK

3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
bir fiske tuz
1 adet büyük boy havuç
1 su bardağı kıyılmış bademli hurma
1 tatlı kaşığı tarçın
(yada normal hurma+ yarım su bardağı ceviz vs.)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı erimiş tereyağı
1 su bardağı süt
2,5 su bardağı un






Karıştırma kabımıza yumurta ve şekerimizi ilave edip
yumurtalar beyazlaşana kadar mikser ile çırpalım.
Daha sonra içine süt,tereyağ ve bir fiske tuzu ekleyip
çırpmaya devam edelim.Rendeleyip suyunu iyice sıktığımız havucu ve tarçını ilave edip çırpmaya devam edelim.En son un,kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip iyice karıştıralım.



Kıyılmış hurmalarımızın üzerine 1 tatlı kaşığı kadar un ilave edip salllayarak unun her bütün hurmalara değmesini sağlayalım.





Kek hamurumuza hurmamızı ekleyip tahta kaşıkla bir iki kere karıştıralım.Yağlayıp unladığımız büyük boy yuvarlak kalıbımıza hamurumuzu koyup 180 derece ön ısılı fırında ilk 20 dakika hiç kapağını açmadan pişirelim.Üzeri kızarınca kürdan testi uygulayabiliriz :)














Afiyet Olsun.....



Not:Tereyağ yerine 1 su bardağı sıvıyağ kullanabilirsiniz...


Tatlı kek sevmezseniz siz şekeri 1 su bardağı ekleyip üzerine biiraz pudra şekeri ile süsleyebilirsiniz..Ben keki tatlı sevdiğim için bu ölçü benim için ideal oldu...


Yorum Gönder

 
Top