0
Markette yaprakları görünce kendimi dolmayla ödüllendirmeye karar verdim:)

Evime geldim heyecanla ,açtım mutfağımda İlhan İrem'i mi... Taktım önlüğümü...Sazlıklardan havalanan çalarken ,ben kendimden geçmiş bir halde dolma sarıyordum...Öyle çok severim ki İlhan İrem'i inanın dinlemeye doyamam... Hızlı geçinen ben ,melankoli durumuna geçince:))) yarım kilo yaprağı 1 saatte sarmışım:(((
Anladım ki bir dahaki dolma sarışımdı tecno müzik falan dinlemem gerekiyormuş:)))
Düşen performansıma rağmen:) dolmalarım öyle nefis ve muntazam olmuştu ki aşkımdan kocaman bir 100 puan aldım:))) Ben de kendime koca bir aferin verdim:)

Hepinizi seviyorum ,öpüyorum veee tarife geçiyorum:)


ZEYTİNYAĞLI YAPRAK DOLMASI


MALZEMELER:

300 Gr. Haşlanmış asma yaprağı

1 adet iri soğan

1 su bardağı pirinç

1,5 yemek kaşığı kuş üzümü

1 yemek kaşığı dolmalık fıstık

1,5 çay kaşığı tarçın

2 çay kaşığı nane

1,5 çay bardağı+3 yemek kaşığı zeytinyağı

5 adet kesme şeker

Tuz

Su


Yapılışı:

Zeytinyağında dolmalık fıstıklarımızı hafifçe kavurup, küp küp doğradığımız soğanları ilave edip tekrar kavuruyoruz.

Yıkanmış pirinçleri, kuş üzümünü, tarçını, naneyi,şekeri ve tuzu ilave edip,1 su bardağı kadar da su ilave edip, harcımızı pişmeye bırakıyoruz.

Önceden haşlanmış yapraklarımızın ortalarına birer kaşık pişen iç harcımızdan koyup sigara böreği sarar gibi sarıyoruz, tencereye diziyoruz. En son olarak bütün dolmaların üzerine 3 yemek kaşığı yağ ve 1 su bardağı kadar sıcak su ilave edip, dolmaların üzerine porselen tabak kapatıp , 30 dakika kadar suyunu çekinceye dek pişiriyoruz.

Piştikten sonra servis tabağına alıp limonla soğuk servis yapıyoruz.


AFİYET OLSUN.

Yorum Gönder

 
Top