0
Keşkeği ilk defa 20 yaşımda Antalya da gittiğim bir düğünde yemiştim.Açıkçası hiçte sevmemiştim ve senelerdir ıyy keşkekmi hiç sevmem derdim.

Evdeki fazlaca miktardaki buğday ile ne yapsam derken keşkeği evde denemeye karar verdim kötü olursa güvercinlere verecektim:) ama ne tarif bilirim ne yapılışını.Ogün düğünde dinlediğim kulaktan dolma bilgiler ile evde ve çok daha pratiğini denedim geçen haftalarda ve gerçekten tadı ummadığım kadar çok hoşumuza gitti.


Deneyeceklerin ellerine sağlık...
Tavuklu Kolay Keşkek

1,5 su bardağı buğday
5 adet kemikli tavuk pirzola(derisiz)
1 tatlı kaşığı tuz
6 su bardağı su
1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı kırmızı pul biber

Buğdayı 3 su bardağı ılık su ilavesi ile 1 gece suda bekletelim.Ertesi gün Buğday ve tavuğu düdüklü tencereye alıp üzerine 6 su bardağı su ilave edelim ve yaklaşık yarım saat pişirelim.

Düdüklümüzü açıp kontrol edelim ve buğdaylar iyice dağılmışsa keşkeği uygun bir kaba alıp önce tavuğun kemiklerini çıkaralım.Daha sonra tavuk ve buğdayları büyük bir kaşık sırtı yardımıyla iyice ezelim. Tereyağını eritip içine pul biber ilave edelim ve yağ kaynamaya başladığında keşkeğin üzerine dökelim bekletmeden servise sunalım.

Afiyet Olsun....

Not:Ben tencerede kalan buğdayları süzdürüp servise aldım.Siz daha sulu ve bulamaç gibi bir kıvam isterseniz tencerede kalacak olan yoğun suyuda içine karıştırabilirsiniz.




Yorum Gönder

 
Top