0


Sabah pastanede geçen diyalog ve sonrasında gelişenler ........
BA-kociş:bana 3 dereotlu kaşarlı poğaça
ADA-ben:Bana da 1 tahinli ,1 kaşarlı…bi dakika o arkadakiler ne
X:mısırunlu poğaça
ADA:iyi sen ondanda ver bir tane
************
Öğlene doğru telefonda
BA:Hafta sonu gitmesek olmazmı?
ADA:Hııı olmaz sonra konuşuruz onu da bu sabah aldığım mısır unlu poğaça süperdi
BA:Ne alaka
ADA:Keşke 2 tane alsaydım adama sorsam tarifini verir mi acaba?
BA: Neden versin adam bundan para kazanıyor!
ADA:Hıhhh vermesin yaparım ben onu
BA: iyi yaparsın neyse görüşürüz

Akşam Eve Gelir Gelmez....
ADA:Saat Kaç?
BA:22:15
ADA:İyi ben bir mısır unlu poğaça yapıp geliyim
BA:Bu saatte
ADA:Aman 15 dakikada olur yoksa gece uyuyamam
45 dakika sonra
ADA:Yermisin off süper olmuş
BA:Yok yemem bu saatte
ADA:Yaaa ama gerçekten çok güzel bir ye fikrini söyle sonra sabaha belki aynı kalmaz bloğa yazıcam
BA:Valla yiyemem
ADA:Ben anlamam yumuşar falan yahu bi ısırık al
BA:hımmm güzel güzel yani değişik
ADA:Yahu değişikmi güzelmi?
BA:İkiside banada 2-3 tane getirmisin
ADA:3 müüüüüü!!!!Hahahaaa bu saatte :)


Yapınız afiyetle yiyiniz efendim,herkese güzel hafta sonları :)





Tereyağlı Mısır Unlu Poğaça


150 gram oda ısısında tereyağı


1 çay bardağı sıvıyağ


2 yumurta(1 sarısı üzeri için ayrılacak)


3 yemek kaşığı yoğurt


2 su bardağı mısır unu


1,5 su bardağı sade kek un(veya normal un)


2 çay kaşığı tuz


1 çay kaşığı kabartma tozu(normal un kullanacaksanız 1 paket)


İç Malzeme


1 kase rendelenmiş izmir tulumu


Üzeri İçin


1 yemek kaşığı mısır unu


*Yumurta büyüklüğü,çay bardağı büyüklüğü gibi nedenler ile hamur una ihtiyaç duyarsa üzerini mısır unu tamamlayın.





Hamur malzemelerinin hepsini bir kaba alıp iyice yoğuralım.Mandalinadan biraz küçük parçalar koparıp ortasına tulum peyniri koyalım ve istediğimiz şekilde kapatalım.




Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüp mısır unu serpiştirelim.180 derece ön ısılı fırında kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişirelim.




Afiyet Olsun.






Not:Mayalı olmadığı için 3-4 gün lezzetini koruyor ve sert olmuyor.

Yorum Gönder

 
Top