0


Baklava(BURMA BAKLAVA)
Ben bu tarifi defalarca uyguladim ve cok ta guzel oldu.
Bu olcu ile 3 tepsi baklava cikti isterseniz olcuyu yarim olarak da yapabilirsiniz.
Malzemeler;
1 su bardagi siviyag
1 su bardagi yagli sut
Yarim su bardagi su
1 corba kasigi sirke
3 yumurta
1 kg un(1 kilodan 1 avuc eksik)
az tuz
Hamuru acmak icin;2-3 su bardagi nisasta
Icine ;
Ceviz ici
Uzerine;
2su bardagi siviyag
az tereyagi 125gr
Serbet icin;
7 su bardagi seker
7,5 su bardagi su
1 vanilya
az limon suyu
Yapilisi;
Hamur hazirlamak icin butun sivi malzemer bir tel cirpiciyla karistirarak cirpilir.Un azar azar ilave edilir.(1 kilo undan belki yarim su bardagi fazla gelebilir )Yumusak bir hamur yogrulur.!!!!!onemli olan hamuru uzun bir sure yogurmaktir.!!!!Hamur 2 saat dinlendirilir.Bezelere ayrilir ve yaklasik 25-30 beze elde edilir.Bezeler de dinlendirilir.Bezeler bir tahtanin uzerinde nisasta kullanarak ince bir yufka haline getirilir.!!!!Burda onemli olan yufkayi acarken oklavanin yani yufkanin da kenar kisimlarina ellerle hafif bastirmak ve ortasina zaten bastirmasakta cabuk inceliyor.ve bolca nisasta kullanmak!!!!!Acilan yufka iyice incelince ellerle hafif buzdurulerekoklavanin uzerinde tekrar gevseterek sarilan hamur dikkatlice acilir ama buzguleri bozulmamaya dikkat edilir.Acilan yufkanin en ust kenarina ceviz ici serpilir ve oklavaya tekrar az gevsek olarak tekrar sarilir.Oklavadan cikarilir ve esit parcalara bolunur.ben 6-7 esit parcaya bolmustum.Baklavalar tepsiye dizilir.butun hamur bitene kadar ayni islem yapilir.Siviyag tencereye alinir ..Ben tereyagini ayri bir kapta eritmeyi daha uygun buldum tavada eritip hafif sararttigim tereyagini tel bir süzgecden siviyagin üzerine süzdüm daha sonra her ikisini rengi kararmayacak kadar kizdiralim. kizgin siviyag ve tereyagi karisimibaklavalarin uzerine gezdirilir.ve cossssssssss sesini duymamiz lazim ki baklavamiz firinda güzelce kizarsin.onceden isitilmis 180-190 c pisirilirken uzeri kizarinca sicaklik 150 ye dusurulur ve icinin de daha guzel pismesi saglanir.Kizaran baklavalar firindan cikarilir .
Serbet hazirlanir su,seker ve vanilya bir tencerede yavas ateste kaynatilir.Hafif koyulasip kivam alinca limon ilave edilir ve az kaynatilir atesten alinir iliyana kadar sogutulur .Baklava ilik serbet sogukken baklavanin uzerine dokulur.Serbetini cekene kadar bekletilir.
AFIYET OLSUN!!!




Merhaba sevgili ziyaretcilerim bu baklavayi da ayni hamurdan yaptim ama degisik sekil verdim.1 yufkadan 4 tane baklava cikiyor.Acilan yufka 4 esit parcaya bolunuyor enine ve boyuna daha sonra 2 parmak yardimiyla parcanin biri pileli sekilde ortadan ve dis taraftan tutularak buzduruluyor daha sonra kenar uclar yan yana birlestiriliyor ve uzerine bir kez katlaniyor ceviz ici konup tekrar katlaniyor ve hamur ters cevrilip tepsiye diziliyor yag gezdirilip pisiriliyor serbet verilip servis yapiliyor .Gorunusu cok guzel Afiyet olsun!!!


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
TAG this image

Yorum Gönder

 
Top