0

Bu sahaflardan bulup kurtardığım bir derginin kapağı değil..
Sanıyorum ki yeni çıkan kitaplarla ilgilenen herkesin bugünlerde sık sık gördüğü bir kitabın kapağı.. Yazarı Hulusi Tunca, yani 70'lerin en önemli müzik dergisi Hey'in bir anlamda "herşeyi"..

Sevgili dostlarımdan Cem'in bana doğumgünü hediyesi olan bu kitabın çıktığını tam da o günlerde, bir televizyon kanalında Hulusi Tunca ile yapılan röportajdan öğrenmiştim. O sırada televizyona bakmıyordum, kulak vermemi sağlayan, Hulusi Tunca'nın "sevgili İlhan İrem.." ile başlayan bir cümle kurmasıydı. İlhan İrem, bir sohbetleri sırasında neden Hey'de yayınlanan yazılarını, röportajlarını kitaplaştırmadığını sormuştu Tunca'ya. Öyle ya, koskoca bir müzik tarihiydi Hey Dergisi.. Günümüzün magazin anlayışından uzak, seviyeli yayıncılığı, ciddiyeti ve müzik dünyamızdaki gelişmeleri yansıtma amaçlı haberciliğiyle çok sevilerek takip edilmiş, pekçok kişisel arşive girmiş bir dergiydi..

İşte, "70’li Yıllar - Bir Best Offf Çeksem" alt başlığını taşıyan bu kitabın hazırlanma öyküsü böyle başlamış. Okuyucusu ve henüz lise öğrencisiyken Hey'de gazetecilik hayatına başlayan ve giderek başarısıyla derginin “yıldızı” olan Hulusi Tunca'nın 4. kitabı bu..

Bugünlerde okumaya başladım ve hem sizlere kitaptan bahsetmek, hem de sevgili Tuğçe'nin sorusunu -geç de olsa- yanıtlamak istedim. Diyordu ki Tuğçe, en yakınınızdaki kitabı alın, 187. sayfayı açın ve ilk cümleyi yazın. Ben konu bütünlüğü olsun diye ilk cümleleri aktarmak istedim.

İlk cümleler şöyle:

“Jacobson “Ölümden Sonra Hayat” adlı eserinde ‘Ölüm son mudur yoksa başlangıç mı?’ sorusunun cevabını aydınlığa çıkarmaya çalışıyor. Siz ne dersiniz; ÖLÜM son mu yoksa başlagıç mı?”

BARIŞ (MANÇO): “Ölüm, yaşam denilen rüyadan uyanmaktır.”
CEM (KARACA): “Ölüm, tıbben kesin bir sondur. Ancak yaşadığı sürece yaptığı işlerle kendinden sonraki kuşaklara ışık tutabilmişse kişi, o zaman yaşam sonsuzdur. Kimse Edison ya da Mevlana’nın öldüğünü söyleyemez!”

Bir kitapçı rafı.
Okuduğu kitaplardan (okuduysa şayet) pek birşey öğrenememiş olduğu belli olan bir ziyaretçi, içtiği kolanın karton bardağını bırakıvermiş rafa.

Yorum yapmıyorum!

Yorum Gönder

 
Top