0



Sanırım artık blogumla daha fazla ilgileneceğim. Çünkü hem yeni halini pek sevdim, hem de artan ziyaretçi sayısını görünce daha sık güncelleme sorumluluğunu hissettim. İlginize çok teşekkür ederim! Umarım kahvemin yeni halini siz de sevmişsinizdir. İleride daha da şık bir dekorasyon yapabiliriz efendim.. Bana kalsa herhalde daha epeyce kahverengi tonlarda devam edecektim.. ama o, hayatımı olduğu gibi sayfamı da güzelleştirdi:)

Bugün bir kitaptan bahsedecektim aslında sizlere.. "zihinsel lezzetler"i özleyenler için.. Ama kitaptan yazacağım cümleyi bir kağıda not etmeyi unutunca (kitabı da evde unutunca) haftaya kaldı.. Ben de arşivimde bir süredir bekleyen, hatta bayram tatlısı olarak yazılmaya niyet edilmiş ama bir türlü yazılamamış un helvasını paylaşayım dedim.

Tarifimiz Oktay Usta'ya ait.. İşsizlik günlerimde kendisini bol bol Yeşil Elma'da izledim ve izlerken çok eğlendim. Daha önce hiç izlememiştim. Bir insan ancak bu kadar hızlı ve eğlenceli yemek yapabilir sanırım! Ben kimi zaman tarifleri not etmeye bile geç kalırken o bir saatte 4 çeşit yemek çıkarıyordu. Ben de ona şapka çıkartıyordum:)

Un helvası, kıvamını tutturmak için dikkatli olunması gereken, ama aslında düşünüldüğü kadar zor olmayan bir tatlı. Sanırım sevmeyen de yoktur. Birazcık (!) kalorili olduğunu kabul ediyorum. Ama margarin yerine daha sağlıklı yağlar kullanırsanız, bu tarifte olduğu gibi şeker miktarının yarısını pekmezle değiştirirseniz kendinizi daha masum hissedebilirsiniz:) Ben fındık yağını ilk kez kullandım. Pahalı bir yağ (ucuz olanlara dikkat edin, saf fındık yağı değil, karışım oluyorlar) ama benim gibi aktardan ufak bir şişe alabilirsiniz, eğer fazla kullanmayacaksanız. İnanılmaz bir aroma veriyor..

Malzemeler:

- 100 gr tereyağı
- 1/2 çay bardağı fındık yağı
- 150 gr un
- 1 su bardağı pekmez (ben keçiboynuzu pekmezi kullandım)
- 2 su bardağı su
- 1 su bardağı toz şeker

Üzeri için;
- Ceviz, antep fıstığı, hindistan cevizi

Yapılışı:

1. Öncelikle pekmezi ve suyu bir kapta karıştırın.

2. Tereyağını ve fındık yağını genişçe bir çelik tavaya alın, tereyağı eriyene dek ocakta ısıtın.

3. Yağ eridikten sonra tavaya unu ekleyin, tahta kaşıkla, kısık ateşte unun rengi altın rengini alana dek karıştırarak kavurun.

4. Pekmezli suyu tavaya dökün. Suyu çekildikten sonra (hemen çekiliyor) ocağın altını kapatın. Daha sonra toz şekeri ekleyin ve karıştırın. Şeker tatlının sıcaklığıyla hemen eriyecek..

5. Tatlının ilk sıcaklığı geçince hemen kaşıkla parçalar alın, cevize, hindistan cevizine ya da antep fıstığına batırın. En makbulü ılıkken servis yapmak...


Çikolatalı şeyler dışında tatlı yemeyenler bile sevdi:)
Benim için de yaptığım en iyi un helvası buydu diyebilirim. Bir tabak da komşu teyzeme götürdüm. O da çok beğendiğini söyledi ertesi gün.. Daha önce denemediyseniz bile güvenebileceğiniz bir tarif kısacası..

Un helvası sürpriz tatlılardandır. Mutfağa sinsice girilip yapılıverir, sürpriiiiiz diye getirilir, sıcak helvaya herkes bayılır. Kaptırıp fazla yememekte yarar var tabi..

Yorum Gönder

 
Top