0


   İşinmi yok senin boza da yapılırmı  ben sana alayım vefadan en kralı gibi cümleleri zaten çevremden duydum sizde demeyin emi :))

   Ev yapımı gibisi varmı amaaa diye başladığım boza maceram bir laborant titizliğinde devam etti.Nasılmı ? Önce ekmek mayası ile sonra eski boza mayası kullanarak yaptım bozamı.Sonuçta ikiside boza oldu tabiki ancak şöyleki biri daha kaliteli kaldı lezzet olarak , hamur mayalı olan daha ekşi ve hamur koktu sanki .Ama hiç boza bulamayan yurt dışındakiler vs deneyebilir kesinlikle...

   Eh son günlerde boza öksüğe iyi geliyor haberlei de yayın sıralamasını üstlere çıkarmış oldu....Hazır boza yapmışken bozadan kek bile yaptım dibine kadar kullandım yani bozaları :)

Boza yapmayı aklıma getiren ve tarifi sitesine bakarak yaptığım Serap Hanım'a çok teşekkür ederim.



BOZA  (2 litre boza için )

250 gram ince bulgur(1 su bardağı bulgur 200 gr)
50 gram pirinç (yarım çay bardağı)
350 gram şeker (1 bardak şeker 200-200 gr)
maya ***20 gram hamur mayası veya 1 çay bardağı eski boza


Bulgur ve pirinci yıkayın ve 3 litre kadar su koyduğunuz tencerede iyice haşlayın.(not :ben düdüklüde 15-20 dakikada haşladım ,ama dikkat etmek gerek )

Çok koyulaşırsa biraz ılık su ekleyin ve bozayı süzgeçten geçiri şeker ilave edip bir taşım daha kaynatın.

Üzerinin kabuk tutmaması için arada karıştırarak bozayı ılıtın.Ilınınca içine az ılık suda erittiğiniz mayayı, YADA eski bozayı karıştırıp kapağını kapatın ve ılık bir yere alın.

Bozanız üzeri göz göz olduğunda hazır olmuş demektir.1. günde açıp tahta kaşıkla karıştırın,eğer mayalanmayı kesmek isterseniz metal bir çırpıcı ile karıştırın. (ekşi olmasın diye) Mayalanma süresi  1-3 gün arasıdır.

Bozanız çok koyu olduysa veya şekeri azsa şekerli su yapıp içine karıştırablirsiniz.

Tarçın ve leblebi ike servis yapıp buzdolabında saklayarak 3-4 gün içinde tüketmenizi tavsiye ederim.

Afiyet Olsun....

Yorum Gönder

 
Top