0


Öncelikle mikrodalgada çok güzel patates cipsi yapılıyor. Patateslerin hazırlanışları aynı fakat cipslerin pişirme süreleri, kesilen dilimlerin inceliğine ve mikradalganızın özelliğine göre değişebiliyor. 1 orta boy patatesi 4 partide pişirdim, en güzeli (benim mikrodalgamda en yüksek 800 watt) en yüksek ayarda 3 dk da pişen cipsler  oldular. 4 dk tuttuğum fazla kızardı, diğerler yumuşak oldular.Sizde tecrübe ile uygun pişirme süresini bulabilirsiniz. Bunları yazıyorum çünkü ilk denemede olmadı deyip hevesiniz kırılmasın:) Sonuçta harika sağlıklı cipsleri kısa sürede evimizde yapabiliyoruz...şimdiden afiyet olsun...

Malzemeler;

  • 1 patates,
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı,
  • Tuz, karabiber, pul biber, kekik, zencefil, zerdeçal v.s.
Yapılışı;
  1. Uygun bir kase içinde zeytinyağı, tuz ve dilediğiniz baharatları karıştırın.
  2. Patatesler ince cips kalınlığında doğranır yıkanır ve  suyu süzülür. Kağıt havluya tek tek serilir kurulanır. Üzerlerine hazırladığınız yağlı karışımı fırça ile sürün. 
  3. Patates dilimlerini birbirine değmeyecek şekilde yapışmaz bir yüzey üzerinde yerleştirin. (Ben fırın poşetini tabağa uygun biçimde kestim patatesleri onun üzerine yerleştirdim).
  4. Mikrodalganızın en yüksek ayarında 3 dk pişirin.  
Afiyet olsun... 

Yorum Gönder

 
Top