0
Bazı insanlar vardır ki daha görmeden seversiniz. Bir sıcaklık hissedersiniz sözlerinden, kurduğu cümlelerden, düşüncelerinden. Bir şeyler öğreniyorsanız bir de kendisinden, daha çok seversiniz. Diyetisyen Elvan Odabaşı Kanar benim için o özel insanlardan biri. Dergi için bir konuyla ilgili başlayan yazışmalarımız giderek siz'li cümlelerden sen'lilere doğru evrilirken, ilk fırsatta görüşebilme dilekleriyle biter oldu.

Damak tadına, lezzete önem veren, ekmeksever bir diyetisyen kendisi. Blogumun da sıkı bir takipçisi... Yılbaşından sonraki kısa bir basın gezisinin ardından ofisime döndüğümde, masamda beni bekleyen kocaman bir paket buldum. Elvan hanım Fitizdietmarket.com sitesinin güzel ürünlerinden bir paket hazırlatmıştı bana; yulaf ezmesi, toz tatlandırıcı, tam buğday unu, karabuğday unu, buğday ruşeymi ve daha minik minik bir sürü sürprizle beraber kendi kitabı "Doya Doya Zayıfla"... Nasıl mutlu olmam? Not olarak da Sibel'in Kahvesi'nde bu yıl daha çok tarif görmek istediğini yazmıştı, eh bundan daha âlâ motivasyon da olamazdı bana herhalde...  Not buzdolabımın üzerinde duruyor, her açışımda bana blogumu hatırlatması demek, beni buralarda daha sık göreceksiniz demek:)

Derginin çılgın temposu birazcık hafifler hafiflemez kendimi mutfağa attım ve kek yaptım. Blogun okurlarından sevgili Bilge'nin uzun zaman önce paylaştığı, benim için hazine değerindeki kek tariflerinden birini daha denedim. Bilge'nin kekleri hem o kadar sağlıklı hem de öyle lezzetli ki, hamuru çırparken asla şüphem olmuyor acaba nasıl olacak diye... Bu kek de, başlangıçta onca malzemeyi içine nasıl sığdıracağım acaba diye düşünmeme rağmen beni hiç şaşırtmadı. Evet, tam buğday unundan ve onca malzemeden dolayı fazla kabarmadı ama amacımız lezzet zaten... O da fazlasıyla var bu kekte...      


Dün gece yapıp sabah kalkınca fotoğrafladığım bu kek, öğleden sonra WH kızlarına sürpriz yapmak üzere saklama kabında bekliyor şu an:) Tadına baktığımda dolu dolu, yoğun mu yoğun bir lezzetle karşılaştım ve hemen sütlü kahveyle nasıl olabileceğine dair hayal kurmaya başladım. Bu tam benim damağıma göre bir kek, eğer sizler için de öyleyse eminim ki denemeden duramayacaksınız. Malzeme alışverişine çıkmayı da benim gibi seviyorsanız eğer, hiç durmayın. Tarifteki rende Hindistan cevizi, Malatya Pazarı gibi dükkânlarda rahatlıkla bulunabiliyor. Ananas deseniz hemen her markette manav reyonunda temizlenerek size teslim ediliyor, yani konservesine üç kat para vermenize gerek yok (yine de bulamazsanız konserve alternatifi var). Tam buğday unu için Fitizdietmarket'e bir bakın derim. Kardeun markalı, taş değirmende öğütülmüş buğday unu bir harika. Ben asıl geri kalanıyla şahane bir ekmek yapmak niyetindeyim. Geri kalan malzemeler de zaten bir kekyapmayısever'in evinde illa ki vardır.

Elvancığım malzeme listesini görünce "Sibel sen ne yaptın?" der mi bilemiyorum zira pek düşük kalorili bir kek yapamadım. Ama bir keki zararlı yapan bence içindeki un, şeker ve yağdır ki bu kekte esmer şeker, tam buğday unu ve zeytinyağı var. Dolayısıyla her halukârda herhangi bir kafede yiyebileceğiniz bir kekten daha düşük kalorili.

Malzemeler:

- 1/3 cup (40 gr) rende Hindistan cevizi
- 3 orta boy yumurta, oda sıcaklığında
- 1 cup (175 gr) esmer şeker
- 3/4 cup (180 ml) natürel zeytinyağı
- 2 cup (260 gr) tam buğday unu
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 2 çay kaşığı tarçın
- Bir tutam rendelenmiş muskat
- 1/2 çay kaşığı zencefil
- 1/2 çay kaşığı tuz
- 5 orta boy havuç (yaklaşık 400 gr), rendelenmiş
- 1 cup (170 gr) doğranmış taze ananas
- 3/4 cup (85 gr) ceviz, iri parçalanmış


Yapılışı:

1. Öncelikle Hindistan cevizini ılık suya koyup bekletin, siz diğer işlemleri yaparken yumuşasın.

2. Kuru malzemelerin tümünü (tam buğday unu, kabartma tozu, vanilya, tarçın, muskat, zencefil, tuz) bir kapta karıştırın.

3. Yumurta ve esmer şekeri mikserin önce düşük sonra yüksek devrinde, yaklaşık 5 dakika çırpın. Şekerin rengi iyice açılmalı ve karışım krema kıvamına gelmeli.

4. Zeytinyağını ekleyip bir dakika daha çırpın.

5. Kuru malzemeleri hamura azar azar ilave edip bir yandan mikserin düşük devrinde karıştırın. Eğer çok katı bir hamur olursa 2 kaşık süt ekleyebilirsiniz (ancak çok da akışkan olmamalı).

6. Rendelenmiş havucu, doğranmış ananası ve cevizleri hamura ilave edin. Suya ıslattığınız Hindistan cevizini de süzüp kâğıt havluyla hafifçe kurulayın (iri olanlarını ufak parçalara kesebilirsiniz) ve ekleyin. Hepsini harmanlayın. Yuvarlak bir kelepçeli kalıbın (26 cm) dibine yağlı kâğıt döşeyin. Kenarlarını da hafifçe yağlayın. Hamuru kalıba dökün.

7. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 45 dk pişirin. Kürdan testini yaptığınızda hafifçe nemli kalabilir. İçini biraz daha çekmesi için fırını kapattıktan sonra 5-10 dakika daha fırında bırakabilirsiniz. Bol malzemesinden dolayı tazeyken dağılabilen bir kek olduğundan sabredip iyice soğumasını bekleyin. En ideali ertesi gün dilimleyip servis etmek...

Bekledikçe güzelleşen keklerden olduğunu düşünüyorum... da, bakalım ne kadar bekleyebilecek? Hafif ıslak dokusuyla, taze ananas ve Hindistan cevizinin verdiği sürpriz lezzetle klasik bir havuçlu keke fark atıyor. Ve tabii söylememe gerek yok, tam bir kış+keyif keki. Yanına kahvenizi de yapıp, bir köşeye kitabınızla kıvrılmayı hayal ettirecek cinsten.

Keyifli kışlar olsun herkese...



Yorum Gönder

 
Top