0
 Merhabalar ...selamlar gönderiyorum canlarıma .... kokusu ,görüntüsü ,lezzeti harika bir reçel yaptım .Ama nasıl yaptım bir sorun... Hep bloglarda görüp ,bende yapmalıyım dediğim bu reçel, çokta kolay değilmiş meğer....Uğraştırıcı zaman gerektiren bir reçelmiş ...Ama pişip soğuduktan ve daha birtanesinin tadına bakar bakmaz ımmm nefissss zahmtime değdi dedirten bir lezzet oldu....Aslında zorluk aşaması bana göre sık sık kaynatıp suyunu değiştirmerk oldu  ...  Her zaman dediğim gibi emek olmayınca yemek olmuyoooorr ..vesselam denemeye değer:))
 GEREKLİ OLANLAR
3  portakal kalın kabuklu
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
limon tuzu (küçük bir iki parça)
portakal rulolarını tuturmak için kürdan...  ortadan bölüp kullandım
HAZIRLANIŞI
Portakalları yıkatıp üzerlerini rendenin domates rendeleme tarafıyla hafifçe sıyıralım ki acı tarafını almış olalım.
Daha sonra portakal kabuğunu şeritler halinde soyup rulo yapıp ucuna kürdanla tutturalım.
Tencereye üzerini geçecek kadar su koyup 10 dk kaynatıp suyunu dökelim bu işi  4,5 defa tekrarlayalım.
Son olarak suyu döküp tekrar su koyup bir gece suda bekletelim
tekrar suyu nu döküp 2 su bardağı şeker ve 2 su bardağı su koyup kaynatalım  limontuzunu ekleyelim
kıvam tamam olunca yani şerbeti kaşıktan akmayacak hale gelince ocağı kapatıp kavanozumuza doldurup soğuyunca ağzını kapatalım



Yorum Gönder

 
Top