0
Bezelye Çorbası Tarifi
Kahvenin ne kadar genişlemiş bir arşivi olduğunu, bu yazıyı yazmaya başlarken farkettim desem ne dersiniz.. Zira bu yazıda bezelye çorbası değil, iç bakla yemeği tarifi yer alacaktı nerdeyse. Son anda farkettim ki iç bakla tarifini zaten yayınlamışım. Bir önceki yazıda bahsettiğim "anne tarifi" oydu. Durum böyle olunca, epeydir yayınlanacaklar arşivinin raflarında bekleyen bir başka tarifi, tam da mevsimi diyerek paylaşmaya karar verdim.

Bezelye benim en sevdiğim bahar sebzelerinden biri. Bol dereotlu yemeğini yanında cacıkla yemeye bayılırım, benim için sıcak günlerin müjdecisidir bu yemek. Çorbasını ise ilk kez denedim ve çok beğendim. Ben hala akşamları sıcak bir kase çorba arıyorum yemek öncesi, sizi bilmem.. Eğer sizin için de durum aynıysa, bu çorbayı bezelye mevsimi geçmeden deneyin derim. Ben yaptığımda henüz bezelye çıkmamıştı, dondurucuda bekleyenleri değerlendirmek için yapmıştım. İsterseniz siz de dondurucudakileri değerlendirebilirsiniz ama lütfen konserve kullanmayın. Hem çok gereksiz, hem de aynı lezzet asla olmuyor onlarda.

Bu hafta 1 Mayıs dolayısıyla ekolojik pazarımız da tatildi. Ondan önceki hafta da Aydın'daydık. Sonraki haftayı iple çekiyorum, doğal lezzetlere bir kez alışınca aksi mümkün değil.. Bir de şık bir pazar arabası bulup alabilirsem kendime, pazarda benden mutlusu olmayacak:)

Bezelye Çorbası Tarifi
Gelelim tarifimize... Nil Eldem'in Ayışığı Sofraları'ndan.

Malzemeler
  • 1,5 su bardağı ayıklanmış bezelye (dondurulmuş da olabilir)
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet patates
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 5-6 su bardağı sıcak su
  • Deniz tuzu, karabiber
Yapılışı
  1. Patates ve soğanı soyup yıkayın. Yarımay biçiminde dilimleyin. Derince bir çorba tenceresine, zeytinyağı ile birlikte koyun.
  2. Sebzeleri arada bir tahta kaşıkla karıştırarak birkaç dakika süreyle kavurun.
  3. Bezelyeleri tencereye ekleyin, tuz ve karabiber serpiştirin. 5 bardak sıcak suyu tencereye ilave edin. Kaynadıktan sonra altını kısarak yaklaşık yarım saat pişirin.
  4. Sebzeler ezilecek kadar yumuşadığında ocağı kapatın. Çorbayı blenderdan geçirin. Gerekiyorsa biraz daha sıcak su ekleyebilirsiniz.

Bezelye Çorbası Tarifi
Yanında kıtır ekmeklerle servis yapabilirsiniz mis gibi çorbanızı.

Kıtır ekmek hazırlamanın en sağlıklı yolu onları küp küp doğradıktan sonra fırında biraz kurutmak.. Ekmeğiniz esmerse daha da güzel oluyor bu kıtırlar. Sonrasında çorbanıza bolca atıyor, içinizi ısıtmanın keyfini çıkarıyorsunuz.

İyi ki çorba var!

Yorum Gönder

 
Top