0
Yanımda keyif çayım, Pazar gazetelerine göz atmaya başlamadan az önce yazıyorum bu ıslak kek tarifini. Yumurtalı ekmekli, hellim kızartmalı, mis kokulu domatesli, klasik sayılabilecek bir Pazar kahvaltısından az sonra.. Dışarıda pırıl pırıl bir İstanbul baharı.. Hatta, yaz günlerinin çok ama çok yakın olduğunu müjdeleyen bir sıcaklık.

Kakaolu Islak Kek
Bugün annemin yanında olup, ona internetten sipariş ettiğim çiçekleri kendi ellerimle vermeyi çok isterdim... Ama daha yakın zamanda hasret giderildiği için o kadar da sızlamıyor içim.. Sizler benim yerime de sarılın bugün annelerinize, olur mu? Ben de bugün gidip Filiz anneme sarılacağım, bir de Hayriye teyzeye. Onlara götürmek için de kurabiye yapacağım biraz sonra.

Gelelim bu postun asıl konusuna...

Birlikteliğimizin ilk zamanlarında, sürekli kakaolu ya da çikolatalı kekler, browniler yapardım sevgilime. Çikolataya olan aşırı düşkünlüğü, beni uzun zaman çikolatasız tarifler denemekten alıkoydu, sevmeyebileceği endişesiyle... Sonraları yavaş yavaş yapmaya, ve onları da severek yediğini görmeye başladım. Ama yine de esas favorisi çikolatalılar tabi.. Diğer kekler bazen bayatlayana kadar mutfakta kalabiliyorken, kakaolu keklerin öyle bir şansı yok.

Bilirsiniz, ıslak keklerde genelde katı malzemeler eklenmeden önce sıvı malzemelerden 1 bardağı ayrılır ve bu karışım pişen kekin üstüne dökülür. Ben sanırım 1 ya da 2 kez yapmışımdır bu tarz bir kek. Sonraları sıvı karışımın içindeki pişmeyen yumurta pekçok kişi gibi beni de endişelendirir oldu ve bir daha yapmadım. Ama pişen kekin üzerine 1 bardak süt döküldüğünde de aynı güzel ıslak dokuyu yakalamak mümkün. İşte bu öyle bir kek. Oldukça nemli, hatta pasta keki kıvamında, nefis bir kek. Sevgilim ikişer porsiyon yedi her seferinde, ve "hayatımda yediğim en güzel kakaolu kek" yorumunu yaptı. Bana da acilen sizlerle tarifi paylaşmak düştü. Ve tabi bu kekten bilmem kaç kez daha pişirmek!

Bu ıslak kek tarifini yemekbiz mail grubumuzda Sevda hanım vermişti epey zaman önce. İyi ki not alıp denemişim. Sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum. Hatta anneler günü için son dakikada yapılabilecek pratik bir tatlı tarifi arayışındaysanız hemen deneyebilirsiniz. Lezzeti garanti.

Kakaolu Islak Kek Tarifi
Malzemeler
  • 2 adet yumurta-oda sıcaklığında
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ (fındık yağı kullandım)
  • 2 su bardağı süt (1 bardağı üstüne)
  • 4 çorba kaşığı kakao
  • 7-9 çorba kaşığı un
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Yapılışı
  1. Yumurtalarla toz şekeri mikserin önce düşük sonra yüksek devrinde 5 dk kadar çırpın.
  2. Sütün 1 bardağını ve sıvıyağı ekleyin, tekrar çırpın.
  3. Unu, vanilyayı ve kakaoyu ekleyin. Un miktarı hamurun akıcılığına göre 7-9 kaşık arasında olabilir. Bende 7 kaşık yeterli geldi. Akışkan bir kek hamuru elde edecek kadar un ekleyin. Malzemeler gözden kaybolana kadar düşük devirde karıştırın.
  4. En son kabartma tozunu ekleyip çok az daha karıştırın.
  5. Hamuru yağlı kağıt serilmiş bir kelepçeli kalıba dökün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, yaklaşık yarım saat pişirin. Kürdan testi yaptıktan sonra eğer piştiyse fırından alın.
  6. Fazla beklemeden, pişen kekinizin üstüne 1 su bardağı süt dökün. Ilındıktan sonra kalıbın kelepçesini açın. 1 gece buzdolabında dinlenirse daha iyi oluyor, ama soğuduktan sonra hemen servis yapabilirsiniz.

Yanında sade bir kahve ile nefis...

Kakaolu Islak Kek Tarifi
Tüm annelerin, anne adaylarının, pamuk yanaklı anneanne ve babaannelerin anneler gününü kutlarım.
Çocuklarınızla birlikte nice mutlu anneler günlerine..

Yorum Gönder

 
Top