0



Enginarı etli hiç yememiştim hatta görmemiştim bile...Ancak bu yaz enginara olan düşkünlüğümden enginar beni farklı tariflere itti buda onlardan biri.Beşamel sos çok çok sevdiğim bir sos,ee zaten bir et severim daha ne olsun:)

Malzemeler (4 adet)

4 adet enginar
1 soğan
250 gram kuzu kuşbaşı
tuz
********
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı margarin(koymayabilirsiniz ben koymadım malum rejim)
1 yemek kaşığı un
tuz
4 dilim kaşar
kırmız pul biber

Öncelikle düdüklü tenceremizde küp küp doğradığımız soğanlarla etlerimizi biraz kavuruyoruz.1,5 su bardağı sıcak su ekleyip 10 dakika kadar pişiriyoruz.(etler pişene kadar)Düdüklümüzün kapağını açıp 4 adet enginarımızı sırtları yere değecek şekilde tencereye yerleştirelim.Biraz tuz ilavesi ile yaklaşık 7 dakika daha pişirelim.

Beşamel sos için yağ kullanacaksanız 1 yemek kaşığı kadar margarini,1 kaşık un ile kavurup hızlı hızlı karıştırarak sütümüzü ekleyelim ve tuzunu ayarlayalım.Yağ koymayacak isek 1 sb süt,un ve tuzu tenceremize alıp çırparak muhallebi kıvamına gelebe kadar pişirelim.

Enginarlarımızı fırın kabına alıp üzerine etleri koyalım.Beşamel sosumuzu üzerine 1 dolu yemek kaşığı kadar koyalım.En üstüne 1 dilim kaşar ve pul biber serpip 180 derece fırında üzeri biraz kızarana kadar pişirelim.
Biz çok beğendik afiyet olsun ...

Not:Siz tabiki düdüklü kullanmak zorunda değilsiniz.Ama ben alıştığım ve vakit kazandırdığı için daha öncede belirttiğim gibi her yemeğimi neredeyse düdüklüde yapıyorum.Sırasıyla aynı işlemleri çelik tencerede yapabilirsiniz .Tencere için bu süreleri iki ile çarpmanızı önerebilirim.

Yorum Gönder

 
Top