0


Geçtiğimiz pazar kahvaltımızdan sizinle paylaşabileceğim kahvaltı alternatiflerini vermek istedim bugün.Hepsi çok kolay toplamı 10 dakika almayacak derecede pratik.Belki çoğunuz bunları biliyorsunuz ama uzun zamandır yapmadınız bir hatırlatmak istedim:)





Muhammara


yarım çay bardağı ceviz

1 tatlı kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı biber salçası

yarım çay bardağı ezilmiş ezine peyniri

1 'er çay kaşığı kimyon,pul biber

3-4 yemek kaşığı kadar zeytinyağı





Tarifi vermeden evvel söylemeliyimki muhammarada ekmek içide olur,sarmısakta..Ancak ben tercih etmedim.Siz arzuya bağlı olarak bunları ilave edebilirsiniz.Öyle uzun çok detaylı bir tarifi yok bana göre yukarıdaki bütün malzemeleri çatalla ezip iyice özdeşleştirin ve dilerseniz serviste benim gibi üzerine biraz zeytinyağı gezdirip cevizle süsledim.






Peynirli Biber


2 yemek kaşığı kadar zeytinyağı

10 adet sivri biber

100 gram kadar beyaz peynir yada tulum peyniri


Zeytinyağımızda ince doğradığımız biberlerimizi kavuruyoruz.Daha sonra içine arzu ettiğimiz peyniri ilave edip karıştırıyoruz.Peynir suyunu bırakıp çekince olmuş demektir.:)

İsterseniz lorda kullanabilirsiniz ben sevmediğim için yer vermiyorum tariflerimde...




Salatalık Sandalı (4 adet)



3 adet salatalık

1 adet domates

2 sivri biber

1 yemek kaşığı zeytinyağı,tuz

kekik,fesleğen



2 adet salatağımızı ortadan enlemesine ikiye kesip içlerini oyuyoruz.Minik doğranmış biber,salatalık domatesimizi zeytinyağı ve tuz ilavesiyle tatlandırıp salatalıklarımızın içini dolduruyoruz.Kekik,fesleğen ve kırmızı biberle süsleyip servis yapıyoruz.




Yumurtalı Ekmek (4 kişillik)


4 adet tost ekmeği veya resimdekine uygun başka bir ekmek

4 adet yumurta

tuz,karabiber,1 yemek kaşığı zeytinyağı





Ekmeklerimizin ortasını bir bardağın ağzı veya kurabiye kalıbımızla çıkartıyoruz.Tavamıza zeytinyağımızı koyup ekmeklerimizi yerleştiriyoruz.Her birinin ortasına 1 yumurta kırıp tavamızın kapağını kapatıyoruz.Yumurtalar pişince olmuş demektir.





Umarım alternatifler işinize yarar....


Afiyet Olsun :)








Yorum Gönder

 
Top