0

Sıcaklar beni değişik tarifler aramaya itiyor bu iki salatada onlardan.Aldığım taze fasulyeler ile evde yemek yapmak istemeyince salata yaptım.Belki çoğunuz yapıyordunuz ama ben ilk defa yapıp tattığım için bana çok değişik bir okadarda lezzetli geldi.Favorim domatesli olan:)

Yoğurtlu Fasulye Salatası
Yarım kilo taze fasulye
4 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
2 diş ezilmiş sarmısak
tuz,2 yemek kaşığı zeytinyağı

Taze fasulyelerimizi tuzlu suda haşlayalım.Süzgece koyup iyice suyunun süzülmesini bekleyelim bu çok önemli...Diri sevme durumunuza göre haşlama süresi size kalmış.
Bir kasede zeytinyağı hariç diğer malzemelerimizi çırpalım.Haşlanan fasulyelerimiz soğuyunca yoğurtlu karışım ile karıştırıp üzerine zeytinyağı ve isteğe göre pul biber ilave edip soğutarak servis yapalım.

Taze Fasulye Salatası
Yarım kilo taze fasulye(haşlanmış)
1 domates
2 adet taze soğan
1 diş ezilmiş sarmısak
2 yemek kaşığı mısır(isteğe bağlı)
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
yarım limon suyu
tuz

Haşlanıp süzülen taze fasulyelerimizi karıştırma kabımıza alalım.İçine küp doğradığımız domates,taze soğan ve mısırımızı ilave edelim.Bir kasede zeytinyağı,nar ekşisi,limon,tuz ve sarmısağımızı çırpalım.Sosumuzu fasulyelerimizin üzerine ekleyip servis tabağına alalım,dilediğimiz gibi süsleyelim.


Afiyet Olsun

Not:Ben bu sefer mısır koymadım ama salatanın dahada renkleneceği düşünülürse bir dahakine kesin koyarım:)



Yorum Gönder

 
Top