0
Kafkas'ın bülteninde yayınlanan tarifimi sizlerle paylaşacağımı söylemiştim daha önceki yazımda. Laptopu kucağıma alabilmem bir haftayı geçti yine.. Bu sürede ev arayışına devam ettik, hala da ediyoruz. Güzel bir ev ve huzur adına şehir merkezinden uzaklaşmayı bile düşünmeye başladık. Her güzellik bir arada olmuyor ve öncelikler önem kazanıyor böyle durumlarda. Yine de hala bir mucize olur ve tam hayalimdeki evi çok uzaklaşmamız gerekmeden buluruz diye umut ediyorum.




Geçelim tarifimize...
Kestane bana hep çocukluğumu hatırlatan lezzetlerden biridir. Yaz gelene kadar, hemen her köşebaşında görmeye alıştığımız kestane kebapçıların yanlarından geçerken hep o nefis kokuyu içime çekmenin keyfiyle gülümserim. Hep aynı, tanıdık ve sıcacık bir lezzettir o... En güzel hali kebabıdır kimine göre, kimine göre de şekerlemesi.. Bir de tatlı yapımında kullanılan ürünleri var ki onlar gerçekten çok özel. Püresi, ezmesi, unu gibi..

İşte bu cheesecake'i yaparken bu ürünlerden kullandım. Sonuç gerçekten çok güzel oldu. Her cheesecake yapışımda, bundan sonra tek yaptığım tatlı bu olmalı diyorum, buzdolabından hiç eksik olmamalı:) Abartıyorum elbette.. Ama cheesecake'i işte bu kadar çok seviyorum. Siz de benim gibiyseniz, hele de kestaneseverseniz bu tarife bayılacaksınız, garanti verebilirim. Ben kaç dilim yediğimi bilmiyorum, yine olsa yine yerim.

Malzemeler
  • 1,5 paket (230 gr) yulaflı bisküvi
  • 75 gr eritilmiş ve ılıtılmış tereyağı
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1/2 portakalın suyu
  • 1 paket (200 gr) labne peynir
  • 1 paket (200 gr) beyaz krem peynir
  • 1 çorba kaşığı un
  • 3 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 kavanoz Kafkas kestane püresi
  • 8 adet kestane şekeri ya da çerezi (Kestano)
Krokan için :
  • 60 gr bütün fındık
  • 1/2 su bardağı toz şeker


Yapılışı
  1. Bisküvileri rondoda (ya da elinizde, merdane yardımıyla) un haline getirin. Erimiş tereyağını, portakal kabuklarını ve portakal suyunu ekleyin, hafifçe yoğurup hamur haline getirin.
  2. Kelepçeli bir kalıbın dibini ve kenarlarını yağlı kağıtla kaplayın. Hazırladığınız hamuru kalıba bastırarak yerleştirin. Parmak uçlarınızla kenarlarını hafifçe yükseltin.
  3. Hamurun üzerine kestane püresini bir kaşık yardımıyla düzgünce yayın.
  4. Başka bir yerde, derin bir kabın içerisine peynirleri, toz şekeri, yumurtaları, unu ve vanilyayı ekleyin. Mikserin yüksek ayarında kısa bir süre, malzemeler bütünleşene kadar çırpın.
  5. Hazırladığınız karışımı kalıba, kestane püresinin üzerine dökün. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 1 saat pişirin.
  6. Bu arada krokanı hazırlayın: Ufak bir tavada toz şekeri eritin, karamel rengini alınca fındıkları ekleyin ve yağlı kağıt üzerine dökerek soğumaya bırakın. Tamamen soğuduktan sonra iri parçalar halinde kırın. Kavanoza koyup serviste kullanmak üzere kaldırın.
  7. Pişen cheesecake'inizi hemen fırından almayın. Fırını kapatarak kapağını hafif aralayın ve soğuyana kadar fırının içerisinde bekletin. Daha sonra dinlenmesi için buzdolabına kaldırın.
  8. Ertesi gün servise hazırdır... Üzerine fındık krokan serperek kestane şekerleriyle süsleyin, dilimleyerek servis yapın.

Hem özel bir lezzet, hem de yapımı gerçekten çok kolay..

Bir fincan güzel kahve de olursa yanında..

Yorum Gönder

 
Top