0

Evrene ne çok mesaj gönderiyoruz...
İsteklerimizi dillendirirken, dostlarımızla sohbet ederken, birşeyler anlatırken veya yazarken, hayal kurarken, hatta uyurken rüyalarımızda bile... Kurduğumuz olumsuz cümleler de, olumlu olanlar da bir şekilde ilerlediğimiz yolu çiziyor. Biz olumsuza odaklandıkça çizgilerimizin netliği kayboluyor, yolumuz karanlıklaşıyor... Neyi istemediğimizi anlamamız zorlaşıyor.. Hayat taşınması zor bir yük haline geliveriyor o zaman. İşe giderken ayakları geri gidiyor insanın.. İş arıyorsa, görüşmeye giderken -aslında istemediği bir işi, mecbur olduğunu düşündüğü için isterken- yolda ağlayabiliyor..

Ve yolun en karanlık olduğu yerde, bazen birisi ya da bir şey ışık tutuveriyor yolumuza.. Gördüğümüz bir rüya, bir tv programında dinlediğimiz spiritüel yaşam koçu, bir büyüğümüz, sevgilimiz, en yakın dostumuz, bir kitapta okuduğumuz bir cümle, bir internet sitesi, herşey olabiliyor bu.. Ve o ışık, zamanı geldiği için tutuluyor bize. Asla biz öyle istediğimiz için değil, çok istediğimiz için de değil, sabrettiğimiz için gerçek oluyor düşlerimiz. Daha önce açılmayan kapıların neden açılmadığını o zaman anlıyoruz.

Bunları öğrendiğim bir süreçten geçtim.
Kimbilir hayat ustadan daha neler neler öğreneceğim!

Gelelim kurabiyelerimize...
Bu kurabiyeleri ilk tattığımda aslında tam kışlık diye düşünmüştüm. Zira enerji deposu her biri! Ama benim gibi kahve keyfini yaz-kış ihmal etmeyenler aynı ilgiyi kurabiyelere de gösteriyorlardır eminim:) Öyle olunca evdeki kurabiye kavanozunu boş bırakmamak gerekiyor tabi..

Bu benim ilk fıstık ezmeli kurabiye denemem. Sonuç oldukça başarılı olunca sizlerle de hemen paylaşmak istedim. Tarifi Arman Kırım'ın Hürriyet'teki köşesinden kesip saklamıştım uzun zaman önce. Orjinal adı "peanut butter cookie" olan bu kurabiyeler Amerika'nın en bilinen ve sevilen klasik kurabiyelerinden biri. Hafif sakızımsı dokusu, piştikten sonra günlerce aynı kıvamı koruması ve tabi lezzetiyle benim en beğendiğim kurabiyelerden biri oldu. Sütlü kahve yanına çok ama çok yakışıyorlar. Fıstık ezmesi seviyorsanız sizin de çok beğeneceğinizi tahmin ediyorum. Bu arada benim kullandığım fıstık ezmesi fıstık parçaları da içeriyordu ve bu kurabiyeleri daha da güzelleştirdi. Bulabilirseniz öylesini deneyin derim.


Malzemeler:

- 1,5 su bardağı un
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 1/2 su bardağı oda sıcaklığında tereyağı (ben 100 gr kullandım)
- 1 su bardağı fıstık ezmesi (1 kavanozun yarısını kullandım)
- 1/2 su bardağı toz şeker
- 1/2 su bardağı esmer şeker
- 1 paket vanilya
- 1 yumurta

Yapılışı:

1. Büyükçe bir karıştırma kabında tereyağını, şekerleri ve fıstık ezmesini mikserle çırparak karıştırın. Daha sonra yumurtayı ekleyin, krema kıvamına gelinceye dek karıştırın.

2. Bir başka kabın içerisinde unu, tuzu, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek karıştırın.

3. Unlu karışımı diğerine ekleyerek bütünleşene kadar karıştırın. Elde edeceğiniz hamur diğer kurabiye hamurları gibi olmayacak ama yine de elinize yapışmayacak. Ufak parçalar koparıp avcunuzda yuvarlayın ve yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak sıralayın.

4. Toz şekere batırılmış bir çatalı kurabiyelerin üzerine bastırın. Hem hafifçe yassılaşacaklar, hem de güzel bir deseni olacak kurabiyelerinizin (gerçi benimkilerde desen belli olmadı).

5. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 12 dk pişirin. Fırından alıp soğumalarını bekledikten sonra cam kavanoza doldurabilir ya da teneke bir kutuda saklayabilirsiniz...

Yorum Gönder

 
Top