0


Bu da benim tam buğday unlu çiçek ekmeğim:)

Geçenlerde sevgili Hanife Otlu Çiçek Ekmek , sevgili Sarah da Çörek yapmıştı. Onların tariflerini görünce epey zaman önce yaptığım ama yayınlamayı nedense ertelediğim çiçek ekmeğim aklıma geldi. Hadi dedim, bu haftaya da ekmekle başlayalım.

Ben de bu tür ekmekleri çok seviyorum. Üniversitedeki son yılımda Ankara-Kurtuluş'ta bir evde yaşıyordum. Hemen altımızda bir fırın vardı ve her saatte açıktı. Ne zaman istesek taze sıcak ekmek bulabilmek büyük bir lükstü doğrusu! Oradan en çok çiçek ekmek alırdım, bir de simit şeklinde yaptıkları kocaman ekmeklerden. Özellikle o bol susamlı simit-ekmeklerle kahvaltı yaparken kendimizi kaybederdik. Hayatımda unutamadığım lezzetlerdendir.. Bir daha da hiçbir yerde görmedim zaten o devasa simitleri.

Çiçek ekmeği yaparken kafamda bunun bir çiçek ekmek olacağı yoktu doğrusu. Sadece annemin bir önerisini uyguladım ve tepsiden bir çiçek ekmek çıktı! Şöyle ki; annem küçük somunlar yaptığımı görünce "pişirmek için küçük bir kap kullan, fırın tepsisine koyarsan yayılırlar ama küçük kaba koyarsan yayılacak yer bulamayıp üste doğru kabarırlar" demişti. Bu bana da mantıklı geldi ve 26 cm çapında küçük yuvarlak bir fırın kabı kullandım. 8 somunu kaba ancak çiçek şeklinde sığdırabildim tabi. Neye benzeyeceğini merakla beklerken ilk çiçek ekmeğimi elde edince çocuk gibi sevindim!

Malzemeler:

- 200 g tam buğday unu
- 200 g beyaz un
- 1.5 çay kaşığı deniz tuzu
- 1 çay kaşığı esmer şeker
- 1/2 paket yaş maya
- 120 ml ılık süt
- 170 ml ılık su (yaklaşık)

Yapılışı:

1. Unları derin bir kabın içinde tuz ve şekerle karıştırın. Ortasına bir havuz açın.

2. Ilık sütü açtığınız havuza döküp, mayayı ufalayın. Parmak uçlarınızla ezin. Üzerine biraz un serpip 20 dk kadar bekletin.

3. Ilık suyu azar azar ekleyerek hamuru yoğurmaya başlayın. Su ve un miktarlarını hamurunuzun kıvamına göre ayarlayabilirsiniz. İyice yoğurduktan sonra üzerini zeytinyağı ile yağlayarak yoğurt ısısındaki fırına koyun, 1-1.5 saat kadar mayalanmaya bırakın.

4. Mayalanan hamuru alın, hafifçe yoğurup 8 parçaya bölün. Küçük bir fırın kabına yağlı kağıt serip somunları yanyana sıkı bir şekilde yerleştirin.

5. Fırını 230 dereceye getirin, fırın ısınana kadar (10-15 dk) somunlar da tekrar kabaracaktır.

6. Somunların üzerlerine bir fırça ile süt sürerek fırına verin.



Sahurda / kahvaltıda bir bardak çay ve peynirle birlikte iyi gider!

Yorum Gönder

 
Top