0



Yerelması malesef yeni keşfettiğim (itiraf etmek gerekirse geçen yıl) bir sebze. Bu geç tanışma için gerçekten çok üzgünüm! Benim gibi bir sebzeoburun bile keşfedemediği şeyler kalıyormuş demek ki. Şeker gibi bir sebze yerelması. Tıpkı patates gibi o da toprak altında yetişiyor. Oldukça besleyici, faydalı ve çok da lezzetli. Benim gibi hiç tanışmadıysanız mutlaka bir kez denemelisiniz. Yamru yumru şekliyle "aman nedir bu uzaklaşayım hemen" duygusu uyandırsa ve biraz zahmetli bir soyma temizleme süreci olsa da, çabucak pişmesi ve lezzetiyle hemen kendini sevdiriyor.

Bu yılın ilk yerelmasını geçenlerde yaptım ve çok özlemişiz yahu diyerek annemle bir oturuşta afiyetle hepsini yedik. Sevim ve babam birbirlerine benzerler, tutucudurlar damak zevklerinde! Neler kaçırdıklarını bilmiyorlar tabi:)

Yerelmasını pişirdikten sonra biraz bekletip ılık olarak yemenizi tavsiye ederim. Pekçok zeytinyağlı gibi asıl lezzetini piştikten bir süre sonra sunar. Hatta ertesi gün daha bir leziz olur! Ben iş çıkışında vaktim kalmadığından geceden yaptım, ertesi akşam hafifçe ısıtarak yedik. Yapılışı çok kolay!

Malzemeler: (2-3 kişilik)

- Yarım kg yerelması
- 1 adet kuru soğan
- 3 diş sarımsak
- 1 adet havuç
- 1/2 çay bardağından biraz az zeytinyağı
- 1 yemek kaşığı pirinç
- 1/2 limon suyu
- Deniz tuzu

Yapılışı:

1. Öncelikle derin bir kasede limonlu su hazırlayın ve yerelmalarını soyarak bu suya atın (minik yumruları soymak biraz zahmetli ama değecek, sabredin:) Limonlu su yerelmalarının kararmasını önler.

2. Soğanı ve sarımsakları ince ince kıyın, havucu dilimleyin, hepsini zeytinyağında biraz kavurun.

3. Limonlu suda bekleyen yerelmalarını yıkadıktan sonra irice doğrayın. Pirinçle aynı anda tencereye ekleyin. Limon suyunu da ekledikten sonra kapağını kapatın ve kısık ateşte pişmeye bırakın.

4. Eğer kendi suyu yeterli gelmezse 1/2 çay bardağı kadar su ekleyebilirsiniz (ben ekledim). Tuzunu da ekleyin, pirinçler piştiğinde ocaktan alın. Ilık olarak servis yapın. Dilerseniz serviste üzerine dereotu serpin.

Not: Limon suyunu yemeği pişirirken eklemek yerine, yerken üzerine de sıkabilirsiniz. Limon yerine greyfurt suyu da kullanılabileceğini duymuştum, hiç denemedim, ama deneyeceğim mutlaka.

Yorum Gönder

 
Top