0





Yılmaz’a göndermek için yaptığım meyveli kekin tarifine geldi sıra..
Annem ıslak kek yapacaktı, ben de kek yapmak istiyorum deyince o zaman sen de başka bir kek yap dedi. Evde bolca portakal kabuğu şekerlemesi ve kuru meyve olduğundan meyveli kek yapmaya karar verdim. Streçe sarıp bütün halde kargo ettiğim için size maalesef dilim fotoğrafı sunamıyorum, ama ucundan kopan bir parçanın tadına baktım, oldukça güzeldi.

Geçen kış portakal reçeli yapmış, acı olmaması için rendelediğim dış kabukları atmayıp şekerleme yaparak değerlendirmiştim. Ama buzdolabında hala bir önceki kıştan kalan şekerleme duruyordu! Sanırım daha bol portakallı tarifler yapmalıyım..

Belki pek çoğunuz biliyordur, bu şekerlemeyi yapmak oldukça kolay. Yediğiniz (ya da benim gibi reçel yaptığınız) portakalların kabuklarını atmıyor, rendeliyorsunuz. Kabuk miktarı kadar toz şekerle karıştırıp cam bir kavanoza koyuyorsunuz. Sonra da keklerinize kurabiyelerinize hoş koku vermek için bundan 1 tatlı kaşığı ekliyorsunuz! Örneğin ben bazen 1 portakalın kabuğu gereken tariflerde 1 yemek kaşığı şekerleme kullanıyorum, tabi tarifteki şeker miktarını azaltarak. Portakal mevsiminde değilken çok güzel bir çözüm…

Meyveli kekimin tarifi şöyle;

Malzemeler:

- 125 g Becel
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 5 adet yumurta
- 2 su bardağı un
- ½ paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 3 yemek kaşığı kuru üzüm
- 2 adet kuru incir
- 2 adet kuru kayısı
- 1 yemek kaşığı portakal şekerlemesi
- 1 limon kabuğu rendesi
- 1 yemek kaşığı limon suyu
- 1 yemek kaşığı iç yeşil fıstık

Yapılışı:

1. Kuru kayısı ve inciri küçük küçük doğrayın. Kuru üzüm ve kayısı parçalarını sıcak suda bir müddet bekletin. Daha sonra sudan çıkarıp kağıt havlu arasında kurulayın ve incirleri de bunlara ekleyip tümünü una bulayın.

2. Derin bir kabın içerisinde yağ ve pudra şekerini krema haline gelene kadar mikserle çırpın.

3. Yumurta sarılarını teker teker ilave edin, her ilavenin ardından iyice çırpın.

4. Un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyin, malzeme özleşene dek karıştırın.

5. Önceden hazırladığınız kuru meyveleri, portakal şekerlemesini, limon kabuğunu, limon suyunu ve fıstık parçalarını hamura ekleyip karıştırın.

6. Ayrı bir yerde yumurta aklarını kar haline getirdikten sonra metal bir kaşık yardımıyla hamura yedirin.

7. Hamuru yağlanmış kek kalıbınıza boşaltın, önceden 180 derece ısıtılmış fırında 40 dk kadar pişirin.

Meyveli kek yanına 1 bardak süt çok güzel gider! Tabi ki çay veya kahveyle de afiyetle yenebilir:)

Keki deneyip dilim fotoğrafını gönderen sevgili Hatice (Berceste)'ye teşekkür ediyor, tarife ekliyorum.

Yorum Gönder

 
Top