0


Fatoş teyzemin bu güzelim yemeğine ancak sıra geldi! Muğla Yenice'de geçirdiğimiz haftasonunda ben "akşam yemeğine özel birşey istiyorum!" deyince Fatoş teyzem bunu yapmıştı benim için. O benim "özel birşey" deyince bahçe mahsulleriyle yapılmış bir yemeği kastettiğimi bilir:) Bu kavurma cidden çok özeldi! Kullanılan tüm malzeme tazecik ve doğaldı, ve yemek biraz bu yüzden, biraz da Fatoş teyzemin elinden çıktığından çok lezzetliydi. Pırasalar hemen toplandığı yerde temizleniverdi, bahçedeki çeşmenin altında yıkanıverdi, mutfağa alınıp pişiriliverdi:) Ben de kedi gibi sağında solunda dolaştım tabi.

Bazıları (hatta çoğunluk) pırasa sevmez. Neden bilmem, ben bayılırım. Tıpkı yine çoğunluğun sevmediği bamya, kabak, kereviz yemeklerine de bayıldığım gibi. Bana ot olsun, sebze olsun! Zaten küçükken de ot kavurmalarına ekmek banan tuhaf bir çocuktum:) Bunda annemin küçükken bizi hiçbir şey yemeye zorlamamasının payı büyük sanırım. Sadece süt içmeye zorladı ki onun acısı da çıktı, uzun yıllar süte uzak durdum (ve kardeşlerim kadar fidan boylu olamadım:) Neyse, sonuçta ben şuna da eminim ki, söz konusu sebzelerin yemekleri çok iyi yapıldıysa ve eğer tuzuyla, yağıyla, salçasıyla, yedirilecek olan kişinin damak tadına uyuyorsa sevdirilebilir. Bilmem, belki fazla iyimserimdir:)

Pırasanın bizde bazen havuçlu ve bol ekşili yemeği, bazen de bu şekilde kavurması yapılır, ama annem sadece yeşil kısımlarını incecik doğrayarak ve Fatoş teyzenin kullandığından çok daha az domates koyarak yapar, onunki bu yüzden daha susuz olur. Ama nefis olur! Bir de pırasa yemeğinin yanına muhakkak kurutulmuş biber kızartması yapar ki, kızartma pek yemeyen ben buna asla hayır diyemem! Çok yakışır çook...

Ve işte Fatoş teyzemin "artist olacak, dur güzel bir tabağa koyayım" dediği şahane kavurmasının tarifi:

Malzemeler:

- 1 kg pırasa*
- 3 orta boy domates
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 2-3 adet kırmızı biber
- 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
- Tuz

* Eğer pırasanın sadece yeşil kısımlarını kullanırsanız 1 tane de kuru soğan doğrayın.

Yapılışı:

1. Pırasaları temizleyip yıkayın, ince ince doğrayın. Kullanacaksanız soğanı ve kırmızı biberleri doğrayın. Domatesleri de küp küp doğrayın.

2. Zeytinyağını çelik tencerede ısıtın, kırmızı biberleri (soğanla birlikte) kavurun.

3. Domatesleri ekleyin, kırmızı toz biber ve tuzunu da ekleyerek 5 dk kadar kapağı kapalı olarak pişirin.

4. Pırasaları ekleyin, kapağını kapatın. 1 dk sonra kapağı açıp şöyle bir karıştırın, tekrar kapatın. Çelik tencerede harlı ateşte 5 dk içinde pişecektir, zaten ateşi kapatınca da bir müddet pişmeye devam eder diye not ettirdi Fatoş teyze:)


Yorum Gönder

 
Top