0


Bloglarda yayınlanan birbirinden güzel güllaçları gördükten sonra benden de beklenen güllacı artık yapmam lazım diye kolları sıvadım. Uzun süredir sakladığım farklı bir tarif vardı, önce onu arayıp buldum. Sonra bir paket güllaç aldım. Ve önceki akşam salona yayıldım:) Ama oldukça merasimli olacağını düşündüğüm güllaç hazırlama işi umduğumdan daha kısa sürede bitti. Ama iyice soğuması için tadına bakmak ertesi güne yani dün akşama kaldı.

Tarifi geçen yıl Portakal Ağacı'na yorum bırakan Hülya yazmıştı, ben de çok ilginç bulup not etmiştim. Ama o zaman deneme fırsatı olmamıştı bir türlü. Isparta'nın Yalvaç ilçesine ait yöresel bir tarifmiş bu. Farkı sütle yapılmaması ve içine eklenen lor peyniri. Loru güllaçta düşündükçe tarifi uygulamak için sabırsızlanıyordum. Nihayet yapabildim ve dün iyice dinlenmiş haliyle tattık. Güzel görüntüsüne rağmen klasikten farklı olduğu için endişeleniyordum (bizim ailede klasik tatlar aranır genelde!) ama neyse ki güllacın bu şekli de beğenildi. Lor peyniri çok hoş, yumuşak bir lezzet vermiş ve narin güllaç yapraklarına da çok yakışmıştı. Eğer okuyorsa tarifi için Hülya'ya çok teşekkürler!

Ben bu kez loru da kendim hazırladım. Tatlı lor bulmakta sorun yaşayanlar veya hiç bulamayanlar için de bir alternatif olur diye düşündüm. Zaten tarifi veren Hülya da loru kendilerinin yaptığını yazmıştı, ama onlar "kesmik" diyorlarmış. Annemle ikisinin aynı şey olup olmadığını konuştuk bir süre, sonuçta aynı şey olduğuna karar verdik. Anlattığım şekilde evde her zaman lor peyniri yapabilir, hem sonra belki sakızlı kurabiye de pişirebilirsiniz:)

Kalanını farklı değerlendirebilmek için 1 güllaç paketinin yarısını kullandım. Tarifi kendi yaptığım ölçülerle yazıyorum.


Malzemeler:

1/2 paket (6 yaprak) güllaç

İçi (kesmik - lor):

2 kg süt
1,5 limonun suyu
2,5 yemek kaşığı şeker

Şerbeti:
2,5 bardak şeker
2,5 bardak su

Yapılışı:

1. Önce loru hazırlayın. Bunun için sütü kaynatın. Kaynamaya başladıktan sonra önceden sıkıp hazırladığınız limon suyunu içine dökün. Süt birkaç saniye sonra kesilmeye başlar. 2-3 dk kadar kaynattıktan sonra ocağı kapatın. Üstte bir peynir tabakası, altta sarımsı (yoğurt suyu gibi) bir su görülecektir. Bir tülbent (veya elek) yardımıyla bu suyu süzdürün. Üstte kalan tabaka lor peynirinizdir.

2. İyice suyu süzülen ve biraz ılıyan loru bir tabağa alıp içine 2,5 yemek kaşığı şekeri karıştırın. Bu karışım güllacınızın içi olacak.

3. Güllacı hazırlayacağınız tezgah ya da masa üzerine (veya yere) bir sofra bezi serin. Bir yanınıza içine su doldurduğunuz geniş bir tepsi, bir yanınıza da güllacı hazırlayacağınız yuvarlak bir tepsi koyun. Güllaç yapraklarını bıçakla düzgünce ikiye kesin. Elde ettiğiniz 12 adet yaprağın birini tepsiye koyduğunuz suya daldırıp çıkarın, sofra bezinin üstüne serin. Yumuşaması için 1-2 dk bekleyin.

4. Yumuşayan yaprağı dikkatlice önünüze alın, kestiğiniz geniş ucuna 1 yemek kaşığı kadar lor serpin, yan uçlarını kapatarak sigara böreği gibi sarın, uzun bir rulo elde edin. Ruloyu 3 parçaya kesip yuvarlak bir tepsiye yerleştirin.

5. Tüm güllaçları tepsiye bu şekilde sıralayın. Dikkat edeceğiniz tek nokta güllaç yapraklarını ıslattıktan sonra yeteri kadar bekletmek. Fazla bekletirseniz çok yumuşayacağı için parçalanabilir, az bekletirseniz de rulo yapacak kıvama gelmeyip kırılabilir. Bu nedenle birini rulo yapmadan önce bir sonrakini ıslatıp yumuşamaya bırakın.

6. Güllaç tepsinizi hazırladıktan sonra şerbetinizi kaynatın. Kaynar şerbeti tatlının üstüne bekletmeden dökün. Üzerini bir tepsiyle kapatarak şerbeti iyice çekmesini sağlayın. Soğuduktan sonra antep fıstığı ile süsleyerek servis yapın.


Yorum Gönder

 
Top