0


Geçen akşam Şirince eriştelerimle bir de cevizli erişte pişirmek istedim. Zaten erişteyi en çok böyle seviyorum. Ceviz, bolca peynir ve yeşillik içeren ev yapımı erişte ideal bir akşam yemeği benim için. Hele de karbonhidrat ihtiyacının arttığı bugünlerde!

Bu kez uyguladığım tarif Tijen İnaltong - Mutfakta Zen'den. Cevizli erişte tarifleri aşağı yukarı aynıdır, ama benim bu tarifi özellikle sevmemin nedeni eriştelerin haşlanmadan suyu çektirilerek pişiriliyor oluşu. Daha doğrusu bu pişirme yöntemini benim bu kitaptan öğrenişim:) Böylece eriştenin besin değerleri ve lezzeti korunmuş oluyor. Makarnayı da bu yöntemle pişirenler olduğunu duymuştum ama açıkçası al-dente sevdiğim makarnayı böyle pişirmeye pek cesaret edemiyorum.

Sonuçta leziz bir yemek oldu. Yanında patlıcan kavurmamız vardı, yoğurtlu. Çok yakıştılar birbirlerine! Sağolasın Tijen abla deyip tarife geçiyorum hemen. Ufak tefek değişiklikler yaptım, parantez içinde belirteceğim onları da.

Malzemeler: (2-3 kişilik)

- 2,5 su bardağı ev eriştesi
- 2,5 su bardağı kaynar su
- 200 g ezilmiş az yağlı beyaz peynir veya tulum peyniri (bu miktar bana fazla geldiği için 50 g beyaz peynirle 50 g tulum peynirini karıştırdım)
- 1/2 su bardağı ceviz
- 4 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1/2 su bardağı yeşillik - maydonoz, dereotu, taze soğan (maydonoz ve dereotunu karıştırdım)
- 3 diş sarımsak
- Karabiber, pul biber, deniz tuzu (peynirlerin tuzu yeterli geldiğinden ben tuz eklemedim)

Yapılışı:

1. Bir tabakta erişte haricindeki tüm malzemeyi karıştırın.

2. Erişteleri verilen miktardaki suda, tencerenin kapağı yarı kapalı olarak haşlayın.

3. Erişteler yumuşayıp suyunu çekince peynirli malzemeyi ekleyin, 1 dk çevirip servis yapın.


Yorum Gönder

 
Top