0



Bütün bir Pazar gününü mutfakta geçirmek, yorucu olduğu kadar dinlendiricidir de benim için. Ertesi güne, yani yeni haftaya hazırlık yapılacaktır, bütün hafta biriktirilmiş ufak tefek işler de vardır (temizlenip kaldırılacak ayakkabılar, geçen haftanın okunamamış gazeteleri, alınamamış tozları!) ama vaktimin en büyük kısmını mutfağa ayıracaksam keyifli olurum. Çok yorulurum belki ama ruhum dinlenir ya, yeter bana!

Bu kez sinemada görmek istediğim pekçok film vardı ve en az birini kesin izleyecektim. Dolayısıyla mutfağa fazlaca vakit ayıramayacağımı düşünüyordum. Ama İstanbul'daki kardeşim Yılmaz koli istediğini ve bazı ihtiyaçların yanısıra "acil gıda yardımı (!)" gerektiğini söyleyince dayanabilir miydim? Sonuçta tüm Pazar günü mutfakta geçti, neyse ki telaşımıza rağmen hiçbir sorun çıkmadı, annemle birlikte hazırladığımız herşey güzel oldu. Annem ıslak kek, ıspanaklı tepsi ve tava börekleri hazırladı. Ben de meyveli kek, bence artık klasikleşen kaya kurabiye (ama bu kez damla çikolatalı!) ve yoğurt tatlısı yaptım canım kardeşime. Pazar günleri genelde yaptığım üzere akşam yemeğini de ben yaptım, yemek sonrası evde ekmek kalmadığını farkedince de sahur için sevgili Mine'nin tarifinden bagel yaptım. Epey yoğun bir faaliyet vardı yani mutfakta, bolca da güzel koku tabi:)

Sizinle tariflerimi paylaşacağım yavaş yavaş. Ama bu güzel hurma ekmeği Cumartesi akşamı yapıldığı ve sırasını kimselere vermek istemediği için öne geçti! Aslında kek elbette, ama tarifi okuduğum yerden böyle not etmişim (1 yıl öncesinden! bir de nerede okuduğumu not etseymişim.. )
Düzeltme: Hayattan Renkler mail grubumuzun üyesi sevgili Aylin Öney Tan, sağolsun tarifi kendisinin verdiğini bugün -24 Ekim- hatırlattı. Ben de hemen düzeltmeyi yapmak istedim. Tarifi geçen sene Cumhuriyet Dergi'de Ramazan yazılarından birinde vermiş ve aynı tarifi Ayfer Ünsal Sofra dergisinde kendisinden alıntı yaparak yayınlamış. Aylin Hanım bu yazıyı grubumuzla da paylaşmıştı. Kendisi bunun bir İngiliz tarifi olduğunu ve İngiltere'den bulduğunu söylüyor. "İngiltere'de bizim Vakıflar benzeri bir çok eski eser yapıya sahip olan ve onları korumak ile yükümlü olan National trust'in derlediği tarihi tariflerden biri.... Bu tarif "The National Trust Book of Tea-time Recipes" kitabında yayınlandı. Derleyen Jane Pettigrew, basım 1991." diyor. Bilgileri ve tarifi paylaştığı için Aylin Hanım'a buradan da çok teşekkür ediyorum!

Yılmaz cevizli tatları sevmediğinden bu kek bize kaldı, ona ertesi gün yaptığım meyveli keki yolladım.

Geçenlerde Mekanımız Mutfak'tan sevgili Hatice de harika bir hurmalı kek yapmıştı. Ben de hurmalı bir tarif denemek istiyordum ne zamandır. Özellikle de buzdolabında duran, kimselerin beğenmediği hurmaları gördükçe! Hurmanın da pekçok cinsi oluyor ve tümü aynı lezzette olmuyor tabi. Bu hurmalar ne cinsti bilmiyorum ama pek güzel değillerdi. Ben de bol hurma kullanılan bu tarifle onları değerlendirmek istedim. Yeni baton kek kalıbımı da ilk kez kullandım, bu tarife yakışacağını düşünerek. Sonuç tahmin ettiğimden de güzel oldu. Hurmanın keke verdiği lezzet inanılmaz! Baharatlar da cabası. Bu sabah iki dilimi birden hiç çekinmeksizin yerken niye daha önce denememişim diye düşündüm:)



Malzemeler:

- 250 g hurma
- 100 g esmer şeker
- 75 g tereyağı
- 150 ml su
- 2 köy yumurtası
- 150 g tam buğday unu (kepekli un)
- 100 g beyaz un
- 1/2 paket kabartma tozu
- 50 g ceviz (iri parçalar halinde)
- 1 çay kaşığı yenibahar
- 1 çay kaşığı zencefil
- 1 çay kaşığı tarçın
- 1 yemek kaşığı kavrulmuş susam

Yapılışı:

1. Hurmaların çekirdeklerini çıkartıp 2'ye veya 3'e bölün. Ekmek dilimlerinde fotoğraflardaki gibi görünür olmasını istiyorsanız fazla küçük parçalara bölmeyin.

2. Hurmaları, esmer şekeri, tereyağını ve suyu bir kaba alın. Kısık ateşte kaynama noktasına gelene kadar arada karıştırarak tutun (kaynatmayın / pişirmeyin). Ateşten alıp ılınmaya bırakın. Bu arada fırınınızı da 180 dereceye ısıtın.

3. Derin bir kâsede yumurtaları mikserle çırpın. Ilınan hurmalı karışımı ekleyip karıştırın.

4. Başka bir yerde unları, kabartma tozu, baharatlar ve ceviz parçalarını karıştırın. Tümünü diğer karışıma yedirin. Hepsi iyice karışınca yağlanmış, unlanmış baton kek kalıbına dökün (ebatlarını ölçmedim ama benim kullandığım küçük bir kalıp).

5. Hamurun üzerini düzeltin ve susamı serpin. Isınmış fırında 45 dk kadar pişirin.



Ekmek-kekiniz pişince incecik dilimler kesip ister benim gibi çayın / kahvenin yanında ısırarak, ister tarifte tavsiye edildiği gibi üzerine tereyağ sürerek sıcak sıcak yiyebilirsiniz! Her şekilde seveceğinizi düşünüyorum:)

Yorum Gönder

 
Top