0

Uzun zamandan beri burnumda tüten elmalı kurabiyeleri geçen hafta pişirdim ve tadına bakmak için ilk gün bir tane ,ikinci gün de, ertesi gün nasıl olmuş acaba diye meraktan 1 tane daha yedim ...(sanki hiç bilmiyorum :)Tamamen meraktan yani yoksa ben kurabiye hiç sevmem desem :) koca bir yalan olur tabiki...Üzeri pudra şekerli kurabiye sevmiyorsanız üzerine file bademde serpiştirebilirsiniz çok şık oluyor gerçekten...


Elmalı Kurabiye

1 paket margarin(250 gram)
1 su bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri
1 çay bardağı zeytinyağı(ağır gelirse ayçiçek)
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 paket vanilya
4 /4,5 su bardağı un
İç Malzemesi;
3 adet elma
2 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 tatlı kaşığı toz tarçın
Üzeri İçin;
yarım su bardağı pudra şekeri



Öncelikle iç malzemesi için elmaları rendeleyip şeker ile birlikte orta ateşte 4-5 dakika pişirelim.Altını kapatıp ceviz içi ve tarçını ilave edelim ve soğumaya bırakalım.

Un hariç hamur malzemelerini bir kaba alıp unu kontrollü ekleyerek yumuşak bir hamur elde edelim ve üzerini örtüp 15 dakika kadar dinlendirelim.

Un serpiştirdiğimiz tezgaha hamurumuzu yarım santim inceliğinde açalım ve tart kalıpları ile hamuru keselim.Ortasına poğaça yapar gibi iç malzeme koyup kapatalım.Artan hamuru yine un serptiğimiz tezgahta açıp hamuru rulet ile 8 parça üçgene bölelim.(Bu birazda hamurunuzun büyüklüğüne bağlı isterseniz 12 yede bölebilirsiniz)



180 dereceli ön ısılı fırında kurabiyelerimizi hafif pembeleşene kadar pişirelim.Ilınınca üzerine süzgeç ile pudra şekeri eleyelim.






Afiyet Olsun....












Yorum Gönder

 
Top