0
Babamın aldığı somonları pişirmek bana düşünce ızgara yapıp geçiştirmek istemedim ve o an aklıma yatan en pratik tarifi uyguladım .Yağlı somon olduğu için ben ekstra hiç bir yağ kullanmadım.Bu yazıyı yazmadan evvel benzer tarifler varmı diye baktığımda da çiftlik somonunu yarım su bardağı zeytinyağı ile marine edenleri gördüğümde tabiri caizse gözlerim yuvalarından fırladı:)

Mutfağınızda somon balığına bir şans vermek isterseniz bu tariften başlayabilirsiniz... Bunu çok sık yazmam ama gerçekten tavsiye ederim,bana çiftlik somonunu yedirebilen tek tarif(şimdilik !)
Domates Soslu Somon Balığı

3 dilim somon balığı(1 kilo civarı geliyor)
3 adet olgun kırmızı domates
1 adet yeşil biber
1 küçük kurusoğan
1 diş sarmısak
1 yemek kaşığı soya sosu
Bir tutam taze biberiye
yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
50 gram rendelenmiş taze kaşar peyniri




Somon dilimlerinin her birini 4 parçaya bölüp ortadaki iri kılçıklarını ve derilerini nazikçe alalım.İyice kızdırılmış orta hararetli tavaya somon balığını koyup (kesinlikle yağ ilave etmiyoruz)her bir yüzünü 4 'er dakika pişirip balığımızı fırın kabına alalım ve üzerine taze çekilmiş karabiber,tuz ve kıyılmış biberiye ilave edelim.

Balıkları pişirdiğimiz tavaya (içerisinde yağ kalmış olacak)ince kıyılmış sarmısak ve soğanı koyup soğanlar pembeleşene kadar kavuralım.Soğanlar pembeleştiğinde ince kıyılmış yeşil biberleride ilave edip bir iki çevirelim.En son kabukları soyulup küp doğranmış domatesleri ilave edip domatesler eriyene kadar pişirelim.altını kapatmaya yakın soya sosu,karabiber ilave edip tuzunu ayarlayalım.Sosu balıkların üzerine gelecek şekilde iyice yayalım 200 derece ısılı fırında 10 dakika pişirelim.fırından almaya 2 dakika kala üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ilave edip sıcak sıcak servis yapalım.

Afiyet Olsun...

Not:Soya sosu sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz ...Kaşar peynirini son 2 dakika ilave etmemin nedeni daha evvel koyulursa kuruyup sertleşmesi... Ben o şeklini hiç sevmiyorum





Taze biberiyeyi baharatçılarda ve büyük marketlerde bulabilirsiniz. Yerine fesleğende kullanabilirsiniz...

Yorum Gönder

 
Top