0
İnegöl köfte'nin yapılışı internette çok defa karşıma çıktı ve tarifleri uzun uzun inceledim ama bu zamana kadar yapmayı hiç denemedim.İncelediğim tariflerin en başındaysa tabiki  Ev Cininin inegöl köftesi geliyorduki yorumları okuduğumda iğrenç yazanda vardı ,hayatımda yediğim en güzel köftede...




Geldik şimdi sorunuza sen beğendinmi peki derseniz inanın biz çok beğendik . Bir hafta içinde üç kez yapıp ailemede tattırdım köfteleri ve orjinal tarife sadık kalarak hazırladığım ilk yemek oldu kendileri.....Hatta babama köfte yaptım dediğimde yerken inegöl köftesi gibi olmuş bu dedi ki dedim tamamdır:)Tek tavsiyem köfteleri olabildiğince küçük yapın çünkü içindeki karbonattan dolayı pişerken şişiyor ve bu yüzden büyük köfteler yaptığınızda içini pişirmekte zorlanabilirsiniz.Ayrıca dinlendirme sürelerine mutlaka uyunki ısırırken lastik gibi olan gerçek inegöl köftelriniz olsun.


İnegöl Köfte (55-60 adet minik köfte)
1 kilo dana kıyma(mümkünse döşünden çekilmiş)
yarım su bardağı ince çekilmiş kuru ekmek içi
yarım su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz(bence tuzu biraz daha az kullanın kaşığı tam doldurmayın mesela..) 1 yemek kaşığı yemek sodası(karbonat/ben minik pakettekilerden 2 paket kullandım)
1 yemek kaşığı limon suyu
2 adet rendelenmiş orta boy soğan(ben 1 tane büyük kullandım)



Kıymaya çekilmiş ekmek içi,su ve tuzu ekleyip yaklaşık 10 dakika iyice yoğuruyoruz.Hatta işi abartıp benim gibi kıymayı yoğurma kabına vurdurarak iyice özleşmelerini sağlayabilirsiniz. Yoğurduğumuz kıymayı kapaklı bir kaba alıp buzdolabında 24 saat bekletelim.

Ertesi sabah karbonat ve limon suyunu çay bardağının içinde köpürtün ve kıymaya ilave edin.Soğanı rendeleyip onuda ilave edin ve beş dakika kadar iyice yoğurun.Kıymadan minik parçalar koparıp uzun ancak çok tombik olmayan yassımsı rulolar yapın.Tekrar dolaba kaldırıp akşama kadar dinlenmeye bırakın.



Pişirmeden 10 dakika evvel buzdolabından çıkardığımız köfteleri yağsız tavada,fırında yada mangalda iyice pişirin.


Bence yanına en iyi piyaz,kızarmış biber ve domates gider ama bundan sonra seçim sizin tabiki ..




Afiyet Olsun....

Yorum Gönder

 
Top