0

Menümüzdeki lezzetlere sodalı börekle devam etmek istiyorum. Pekçok kişinin bildiği bir tariftir bu ama arşivimde bulunmasını istedim, çünkü kurallarına uygun yapıldığı zaman sonucu garantili, nefis bir börek bu. Benim güzel yapmayı başardığım ilk börek sayılabilir aynı zamanda:) Yıllar önceki ilk börek denemelerimden birinde sodalı börek yapmış, annemi bile şaşırtmıştım. En son denememde bu böreğin en önemli sırrı olan buzdolabında bekletme kısmını önemsememiş, bunun ne kadar önemli olduğunu da o zaman anlamıştım:)

Türkmenciğimin en sık yaptığı börektir, benden öğrendiğini söyler. Misafirleri için sürekli yapıyordu, bense sürekli yeni denemeler peşinde olduğumdan unutmuştum bu güzel böreği. Menümü planlarken tuzlulardan aklıma ilk olarak o geldi Türkmen sayesinde. Bir gün önceden yapılıp misafirler gelmeden önce pişirilebilmesi bu böreğin en güzel tarafı..

Malzemeler:

- 5 adet yufka
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 1 kase beyaz peynir, kaşar peyniri, örgü peyniri karışımı
- ½ demet kıyılmış maydonoz
- 3 adet yumurta
- 2 şişe soda

Yapılışı:

1. Sıvıyağı bir kaseye alın, fırın tepsisini fırçayla yağlayın, üzerine 1 tane yufka serin. Yufkanın üzerini de fırçayla yağlayın.

2. Geri kalan yufkaların hepsini 4 parçaya bölün. Bu parçalardan 6 tanesini (yani 1,5 yufkayı) tepsiye döşeyin, her katın arasını yağlayın.

3. Peynirleri rendeleyip kıyılmış maydanozla karıştırın, tepsideki yufkaların üzerine yayın.

4. Kalan yufka parçalarını da aralarını yağlayarak tepsiye döşeyin. Yağın tamamını kullanın. Hepsi bitince keskin bir bıçakla böreği dilimleyin. Bir püf noktası da böreğin çok iyi dilimlenmesi, böylece dökeceğiniz soda ve yumurta karışımı tüm böreğe eşit yayılır ve böreğiniz kuru kalmaz.

5. Yumurtaları çırpıp böreğin üzerine dökün. En son olarak sodaları dökün. Böreğinizi bu şekilde en az 1-2 saat buzdolabında bekletin (1 gece beklerse daha güzel oluyor). 190 derecede pişirin. Eğer böreği gece boyu dolapta beklettiyseniz fırını önceden ısıtmayın, soğuk fırına verin, bu da bir başka püf noktası...

Püf noktaları Türkmenciğime aittir! Teşekkürler canımcım:)


Bu gördüğünüz kek, olabilecek en güzel muzlu kek olsa gerek...
Cafe Fernando'daki bu tarifi daha önce de yapmıştım dostlarımız için, hem de çift ölçü olarak (Cenk'in tariflerine güvenim sonsuz). Bu kez normal ölçülerle, küçük baton kalıbımda pişirdim, ölçüler tam geldi. Menüde çeşit çok olduğu için yeterli de oldu, hatta kalan birkaç dilimi sonraki gün kahvaltıda Nutella ile yedik:) Bu kez yarım küçük paket bitter çikolatayı da kırarak ekledim hamura. Her hali çok güzel bu kekin.. Nemli dokusuna, muzun çok net hissedilen aromasına bayılıyor herkes. Yeni denemeleri çok sevsem de bir başka muzlu kek tarifi arayacağımı hiç sanmıyorum artık.

Kış bitmeden mutlaka deneyin derim...
Kış zamanı, kek ve kahve zamanıdır.
Bir de yanında mutlaka güzel bir kitap...

Yorum Gönder

 
Top