0
Herkese en sevgi dolusundan merhabalar,

Sıcaklardanmıdır nedir bir tembellik hali var üzerimde anlamadım gitti...kaplumbağa modundayım iki gündür...tarif eklemeye üşeniyorum resmen:)))

Haberlere bakıyorum ,gazetelere bakıyorum ... üzülüyorum ve iyice baygınlaşıyorum:(

Şimdi Emre'm horul horul uyurken geçen hafta çaya gelen ablamlar, kardeşim ve havuçlu kek seven damadım için hazırladığım kekin tarifini vereyim dedim:)))
Allah'a şükür damadımız iştahlı ve açıksözlü olduğu için onun üzerinde rahat rahat denemeler yapabiliyorum:))))
Malum canım sevgilim çikolatalı kek dışında diğer keklere burun kıvırıyor her zaman:))) ama beeen yine de onu çoook seviyorum:)))))) Bütün çikolatalı kekler feda olsun aşkıma:))))

Havuçlu kekimiz nemli nemli ,gerçekten nefis oldu,tüm kalbimle tavsiye ederim denemek isteyenlere:)
Özellikle 1 gün sonra tadı daha çok oturuyor:)

Buyurun tarifimize,



Malzemeler:


3 Adet Yumurta

1 Su Bardağı Ayçiçek yağı

2 Su Bardağından 1 parmak eksik tozşeker

2 adet iri havuç

1 çay bardağı fındık veya ceviz

1 Adet limon kabuğu rendesi

1 yemek kaşığı limon suyu

1 tatlı kaşığı tarçın

1 çay kaşığı  zencefil tozu

1 Paket Kabartma Tozu

1 Paket Vanilya

2,5 su bardağı kadar un

Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri, köpük köpük olana dek çırpıyoruz.
Ayçiçek yağımızı ekleyip tekrar çırpıyoruz.
Tarçını,zencefili,vanilyayı,limon kabuğunu ve 1 yemek kaşığı limon suyunu ilave edip karıştırıyoruz.
Havucu rendeliyoruz karışıma ilave ediyoruz,cevizleri dişe gelecek şekilde kırıp ekliyoruz.
Elenmiş unu ve kabartma tozumuzu da ilave edip tekrar karıştırıyoruz.
Yağlanmış ve unlanmış kalıbımıza harcımızı döküp,önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.

AFİYET ,  BAL OLSUN

SEVGİLER, ÖPÜCÜKLER



Yorum Gönder

 
Top