0

Geçenlerde iki dişli Ardacım'la blogları gezerken Sevgili Asumanın bloğundan gelen ekmek kokuları beni benden aldı:)))
Hadi Zeynep iş başına dedimmmm ve Arda'yı uyutup Emrecim'le hamura verdik kendimizi:)
Emre'm sağolsun unla imzasını attı yine her yere:))Ben de haldur huldur yoğurdum durdum heyecanla,gözüm Emre'yi görmedi bile:))))
Sonuç olarak mutfağımız un fabrikası gibi göründü,evimiz de mahale fırını gibi koktu :) Cam pencere açmadım saatlerce o mis koku dışarı çıkmasın diye:))

Bayıla bayıla yedik biz,eşim kaç kere eline sağlık dedi sayamadım inanın:) Siz de deneyin derim,asla pişman olmayacaksınız:)


Ev Yapımı Ekmek Tarifimiz İçin,
 
Malzemeler:

300 ml ılık su
3 yemek kaşığı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket instant maya
4,5 su bardağı kadar un 
 
süslemek için ; susam ve çörek otu


Yapılışı :
 
Yoğurma kabımıza önce 4 bardak kadar unu,şekeri,tuzu,mayayı ekleyip karıştırın.
Ortasını havuz gibi açıp suyu ve yağı ilave edip yavaş yavaş yoğurmaya başlayalım,kontrollü olarak ele yapışmayacak kıvama gelene kadar biraz daha un ekleyin.
İyice yoğurduktan sonra mayalanması için 1 saat kadar üzeri örtülü şekilde oda sıcaklığında bekletelim.
Mayalanan ekmek hamurumuza tekrar yoğurup ,dilediğiniz şekli verip susam ve çörek otu ile süsleyin.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında ekmekler kızarıncaya dek pişirin.
 
Afiyet Olsun.
 

Evinizden ekmeğiniz,yüzünüzden gülücükleriniz hiç eksik olmasın inşallah...

Sevgi Dolu Öpücükler:)


Yorum Gönder

 
Top