0

Tarif Muhteremle Afiyetle'ye ait. Valla çok güzel oldu. Mutlaka sizde denemelisiniz.
Hazır baklavalık yufkayıda çok sevdim. Artık pek sık yaparım. :))

Kalan içini de ayrıca yedik. Oda nefis bir şey zaten. Ben küçük 2 kaseye koydum. Üstünede azıcık ceviz serptim.

Malzemeler

  • 12 adet baklavalık yufka
  • 250 gram kadar tereyağ
  • İç malzememsi için : 2 su bardağı süt, 1 büyük çay bardağı irmik,1 küçük çay bardağı toz şeker, 1 paket vanilya,1 su bardağı çekilmiş ceviz içi,
  • Şerbeti için : 2.5 su bardağı toz şeker, 2.5 su bardağı su, bir kaç damla limon
Yapılışı:
  1. Şerbet malzemelerini kaynatıp, şerbeti soğumaya bırakın. Şerbet soğuk tatlı sıcak yada tam tersi olmalı
  2. İç malzemesi için ceviz hariç tüm malzemeyi karıştırın ve muhallebi gibi pof pof kabarana kadar pişirin. İçine cevizi katın.
  3. Baklavalık yufkaları 3 adet serdikten sonra erimiş tereyağı bir fırça yardımı ile sürün. En üsttekine de tereyağ sürün. 
  4. Yufkaları, büyüklüğünü kendinize göre ayarlayıp, kare kare kesin. Ben 6 adet elde ettim. Karelerin bir ucunu diğer ucunun üzerine getirip, kapatarak üçgen şekli verin. Uçlarını tereyağ sürerek birbirine yapıştrırın. Yufkalarınız bitene kadar tatlılarınızı yapın.
  5. Yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye dizin. Tereyağ kaldıysa üstüne gezdirin. Önceden ısıttığınız 170-180 derecede üstleri kızarıncaya kadar pişirin.
  6. Önceden kaynattığınız ve soğuttuğunuz şerbeti ılık halde ki tatlının üzerine dökün. Afiyet olsun.

Yorum Gönder

 
Top