0
Fotoğraflarını beğenmediğim için çok lezzetli olan bir çok keki harcamışlığım vardır:)Buda onlardan biri olmadan 2 ay önce,, üstüste 3 kere yaptığım bu keki sizlerle paylaşmak istedim...

Buradaki armutlu kekten farkı çikolatayla buluşması ve armutların şeker ile karamelize olması.Biz çok beğendik tavsiye ederim....


Çikolatalı Armutlu Kek

4 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
200 gram tereyağı
100 gram çikolata
1 yemek kaşığı dolusu dark kakao
1 tatlı kaşığı(silme)kabartma tozu
3 su bardağı un
1 paket vanilya
Ayrıca;
2 adet armut(deveci kullandım)
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın






Armutlarımızı küp küp doğrayıp toz şeker ve tereyağ ile karamelize olana dek pişirelim.Altını kapatınca tarçını ilave edip soğumaya bırakalım.



Tereyağı eritip içinde kırdığımız çikolatayıda eritelim ve ılınmaya bırakalım.Yumurta ve şekeri bembeyaz olana kadar iyice çırpalım .Yoğurdu ekleyip çırpmaya devam edelim.En son çikolatalı yağıda ilave edip çırpmaya devam edelim.


Un,kakao,vanilya ve karbonatı eleyerek sıvılara ilave edelim ve karışana kadar çırpıp bırakalım.Fırınımızı 175 dereceye ayarlayarak ısıtalım.Kek kalıbımızı önce margarin ile iyice yağlayıp ardından biraz un sepiştirelim.


Kek hamurunun yarısını kalıba boşaltıp ortaya karamelize olmuş armutları döşeyelim.Kalan hamuruda üzerine döküp ısınmış fırınımızda yaklaşık 40 dakika pişirelim.



Afiyet Olsun....








Not:Dün akşam aşureyi ikince defa yaptım ancak bu defa buğdayları düdüklüde pişirdim.Hazırlanma süresi çok kısalsada böylesi açıkçası içime sinmedi.Yiyen herkes çok beğensede bence ağır ateşte yavaş yavaş ve emek isteyen aşure gibisi yok:)


Aşureyi son evresinde 2ye bölüp yarısına yarım su bardağı süt ilave ettim.Bence süt gerçekten aşureyi hem beyazlaştırıyor hemde tadını olumlu etkiliyor.Fikir için sağlıklı mutfağa teşekkür ederim.


En azından ben dün akşam acele ile pişirdiğim 2 tencere aşurenin sütlü olanını daha çok beğendim.Seneyede inşallah bir önceki postumda belirttiğim tarif ile yarısına süt koyup yarısını sade süt ile yapacağım....

Yorum Gönder

 
Top