0
Geçtiğimiz pazar kahvaltısında 3 değerli blogger arkadaşımı ağırladım...Daha yemek bloğum olmadan evvel tanıdığım  Gönül,Gül ve Handeydi konuklarım.Bizim 2 kişilik pazar kahvaltılarımız bile oldukça özenlidir zaten o yüzden çok fazla ekstra birşey yapmadım ama onlar bana çok zahmet verdiklerini düşünüp epey söylendiler bana çok uğraşmışsın çok yorulmuşsun diye bakın burdanda yazıyorum gerçekten yorulmadım :)
Kahvaltıya ne yapsam diye düşünenlere,menüde klasik kahvaltılıklar haricinde;

Narlı Mandalina Soslu Patates Salatası
Tavuklu Börek
Dereotlu&Peynirli Mısır Ekmeği
Beyaz Çikolatalı Muzlu Kek
Baharatlı Tereyağı
Pastırmalı ve Köz Biberli Çıtır Börek vardı...




Bugün patates salatası ve bir çok blogta gördüğüm baharatlı tereyağın tarifini vereceğim....İleriki günlerde de sırayla diğer tarifleri......


Bu arada bardaklar ters ve masa epey eksik ama sabah misafilerim gelmeden ancak bu kadar fotoğraflayabildim.Misafirin yanında fotoğraf çekmeyi pek sevmiyorum...


Baharatlı Yıldız Tereyağı


150 gram tereyağı
1 dal taze biberiye
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı nane
yarım çay kaşığı tuz
1 diş rendelenmiş sarmısak



Tereyağını çok kısık ateşte kaynatmadan eritelim.İçine sarmısağı ve baharatları ilave edip buz kalıplarına tereyağı dolduralım.Üzerine streç film geçirip buzdolabında en az 1 gece donduralım.Ertesi gün dikkatlice buz çıkartır gibi kalıbı ters çevirerek tereyağmları çıkarıp bekletmeden servis yapalım.


Not:Ben silikon kalıp kullandım....






Narlı Mandalina Soslu Patates Salatası


4 adet haşlanmış orta boy patates
3 dal taze soğan
yarım su bardağı ince kıyılmış mor lahana
1 adet havuç
bir kaç dal dereotu ve maydanoz
1 çay bardağı nar tanesi
yarım su bardağı mısır tanesi
bir çay kaşığı kırmızı pul biber,nane

Sos İçin;
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 limon suyu
1 mandalina suyu
1 çay kaşığı tuz







Haşlanmış patatesleri küp küp doğrayalım.İnce kıyılmış mor lahanayı 1 çay kaşığı şeker ,yarım çay kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı sirke ile iyice ovalım.






Bütün malzemeleri ince doğrayarak karıştırma kabına aktaralım.Sos için zeytinyağı,tuz,limon ve mandalina suyunu iyice çırpıp salatanın üzerine gezdirelim ve servise sunalım




Afiyet Olsun....

Yorum Gönder

 
Top