0

Sevgi ve saygıyla selamlıyorum can dostlarımı....Bütün mutfaklar harıl harıl aşure kaynatıyor ...Bende daha çok geç kalmadan yapayım dedim aşuremi  ve girdim mutfağa yer gök aşure oldu ) Dolaplarda  kase, tencere kalmadı .Benmi böyle uğraştım acaba, herkes mi aynı bilemedim... Ama istediğim  gibi bir lezzette oldu aşurem. Bilenleriniz vardır belki ...Ben her zaman ikiye bölerim çorbamı yarısını sütlü yarısını sade yaparım. Ailece bizim tercihimiz sütlüden yana tabiki.. Sütü seven izleyenlerime birde böyle denemelerini tavsiye ederim çok lezzetli oluyor :)
Şimdi tarifte sıra..)
GEREKLİ OLANLAR:
5 su bardağı buğday (gendime ,keşkek,dövme)
1 su bardağı nohut
1 su bardağı kuru fasulye
1 çay bardağı pirinç
1 çay bardağı kuş üzümü
10 tane kuru kayısı
10 tane incir
1 çay bardağı portakal kabuğu minik doğranmış
4 su bardağı toz şeker(şeker ayarı isteğe bağlı bu tatlı sevenlere)
1 çay kaşığı tuz
ÜZERİ İÇİN:
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağı çekilmiş hafif kavrulmuş fındık
1 yemek kaşığı tarçın
bir çimdik dövülmüş karanfil
nar taneleri
HAZIRLANIŞI:
Buğday,nohut ve fasulye bir gece önceden ıslatılır.Sabahına düdüklü tencerede hepsi ayrı ayrı bişirilir .Büyük bir tencereye hepsi biraraya  boşaltılıp bir çay kaşığı tuz ilave edip karıştırılır .Pirinçlerde ilave edilir çok katı veya çok sulu olmayacak şekilde suyu ayarlanır.biraz kaynatılır inmeye yakın şekerini çok minik doğradığımız kayısı, incirve portakal kabuğunu, ardından yıkayıp beklettiğimiz kuş üzümünüde ekleyip bir iki taşım daha karıştırarak kaynatalım.pişen çorbamızı servis edeceğimiz kaselere alıp, üzerini  ceviz, fındık, tarçın , karanfil ve narlarla süsleyelim..
SÜTLÜ TARİF:
Aynı  şekilde pişmiş çorbaya biraz suyunu azaltıp süt ilave ediyoruz ..


Yorum Gönder

 
Top