0
Tavuklu Börek
Tavuklu böreği en çok beşamel soslu severim ,sanırım buda ikincisi olacak çünkü gerçekten değişik ve lezzetli bir börek.İç harcına 1 bardak pirinç katarak harika bir tavuklu içli pilavda yapabililirsiniz.




Ben tarifi portakal ağacından aldım yarısını tarife uyarak arasına su-yağ sürerek diğer yarısınıda süt-yoğurt-yağ sürerek yaptım.Sadece su sürülenler sıcakken çok güzeldiler ama soğuyunca biraz kayış gibi oldular sanki.Tercih sizin ama ben süt ve yoğurt kullanmanızı tavsiye ederim....
Tavuklu Börek(48 adet)

6 yufka
üzeri için 1 yumurta sarısı

Arasına;
1. alternatif:Su ve yağ karışımı
veya
2. alternatif:yağ+süt+yoğurt

İç Harcı;

1 tavuk but ve 1 tavuk göğüs(ben 3 tane kalçalı but kullandım)
1 orta boy soğan
40 gram dolmalık fıstık
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1 çay kaşığı yeni bahar
3 tane kesme şeker
1 çay kaşığı karabiber(silme)
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kurunane
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı tavuk suyu







Tavukları haşlayalım ve etlerini minik minik didelim.Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağda pembeleşene kadar kavuralım.Tavuk etlerinide ilave edip baharatları ve tavuk suyunuda ekleyip kısık ateşte suyu çekilene kadar pişirelim.


1 yufkayı tezgaha serip arasına dilediğimiz karışımı sürelim.ikinci yufkayı üzerine kapatıp yufkayı 16 eşit üçgen parçaya bölelim.(yani 2 yufkadan 16 börek çıkacak).Yufkaların geniş kısmına soğuyan harçtan koyup sigara böreği gibi saralım ve üzerlerine yumurta sarısı sürelim.




Önceden ısıtılmış 180 derecelı fırında iyice kızarana kadar pişirelim.




Afiyet Olsun....



Not:yarım su bardağı sıvıyağ+2 yemek kaşığı yoğurt+yarım su bardağı süt kullandım.


Yorum Gönder

 
Top