0
Uzun zamandır pırasalı börek diye sayıklıyorum resmen:))

Ama bir türlü koşturmalardan vs. vakit bulamadığım için yapmak kısmet olmadı... Belki Sevilcim bu postu okuyunca çok üzülür "yazık Zeyno'ma ben sana yaparım, kıyamammmm "der veeee yapar bana :)))) Ayyy çaktırmadan sipariş de böyle verilir yanii i:)))))

Sonracıma bloglarda bu sıralar pırasalı muffin tarifleri de uçuşurken "hadi Zeynep" dedim...İki dakikanı alır :)))Börek yerine geçmez belki ama işe yarayabilir dedim :))) Kendime sus payı oldu biraz :)))

Ailecek pek sevildi ,eşim de Emre'de içinde pırasa olduğunu fark etmediler bile...Saf saf yediler gariplerim :)))
Çay sofraları için şık ve lezzetli ,pırasa sevmeyen çocuklar için de harika bir alternatif olacak...

Not: Ama canınız börek çekiyorsa eğer hiç üşenmeyin börek yapın valla billa,kesmiyor çünkü :))))

Hepinizi seviyorum,öpüyorummmm ve tarife geçiyorum:)



Pırasalı ve Labneli Muffinler İçin ,

Malzemeler:

2 adet yumurta
½ su bardağı yoğurt
½ su bardağı ayçiçek yağı
1 paket kabartma tozu
1 adet pırasa
½ demet dereotu
100 gr.labne peynir
Pulbiber,tuz
Aldığı kadar un


Süslemek için ,haşhaş tohumu

Yapılışı:

Yumurtalarla  tuzu iyice çırpıyoruz.
Yoğurt ,sıvıyağ ,labne peyniri ,tuz ve pul biber ekleyip,çırpıyoruz.
Pırasayı ve dereotunu incecik kıyıyoruz.Karışıma ilave ediyoruz.
Son olarak kabartma tozunu ve unu ekleyerek karıştırıyoruz.
Karışımı muffin kalıplarının 1/3 dolacak şekilde pay edip, haşhaş tohumu ile süslüyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN

Yorum Gönder

 
Top