0

Bir arkadaşım erişteden fırın makarna yaptığını, çokda güzel olduğunu ve sürekli de yaptığını söylemişti. Biz de de fırın makarna çok sevilir. Hemen denedim tabii. Gerçekten çok güzel oldu. Ev yapımı makarna gibisi var mı acaba ?
Bir de içine ceviz katsaydım daha da bir lezzet patlaması olurmuydu? Siz ne dersiniz ? Bence olurdu . Bir daha yapınca içine cevizde koyacağım mutlaka.

Malzemeler:

  • Herhalde yarım kiloluk makarna kadar erişte. (Benim ki göz kararı çünkü)
  • 2 kaşık dolusu un
  • 1/2 kilogram süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tabak dolusu rendelenmiş peynir (ben sert beyaz peynir yada mihaliç peyniri kullanıyorum. Kaşarda pek bir yakışır vallahi.)

Yapılışı:

  1. Erişteyi az tuzlu suda makarna gibi haşlayın ve süzün.
  2. Bu arada tereyağı ve zeytinyağını çelik tencerede unla beraber kavurun. 3-4 dakika kavurduktan sonra bir bardak süt ekleyin. Ocağın altını kapatıp tencereye el blendırını daldırıp pürüzsüz bir sıvı elde edene kadar çırpın. Tekrar ocağa koyup kalan sütüde ekleyip muhallebi kıvamına gelip, hava kabarcıları çıkarmaya başlayıncaya kadar pişirin. Kısaca beşamel sos hazırlıyoruz.
  3. Bir kapta makarnayı, beşamel sosu ve peyniri karıştırın ve borcamanıza yada küçük bir fırın tepsinize dökün. 170 derecede üstü hafif kızarana kadar pişirin.

Yorum Gönder

 
Top