0
Armutlu kek; akşam yemeğinden sonra gördüğüm armutları elime alıp doğaçlama bir tarif ile yaptığım ve sonucuna hayran kaldığımız bir kek oldu...

Yaparken ıyy armutlu kekmi diyenler piştiği zaman her zamankinden çok rağbet etti bu yumuşacık mis kokulu keke...:)
ARMUTLU KEK
2 yumurta
yarım bardak toz şeker
4 yemek kaşığı pekmez
1,5 yemek kaşığı yoğurt
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 silme tatlı kaşığı zencefil tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
2 adet armut
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
bir fiske tuz
2,5 su bardağı un
üzeri için;
1 yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı tarçın



Öncelikle şeker ve yumurtalarımızı iyice çırpalım.Sırası ile yoğurt,sıvıyağ,pekmez,tarçın,zencefil ve elenmiş unuda ilave edip çırpmaya devam edelim.En son vanilya,kabartma tozu ve tuzmuzuda ekleyeyip hızlıca bir kere daha çırpalım.

Armutumuzun bir tanesini küpküp doğrayıp tahta kaşık ile hamurumuza karıştıralım.(ben 1,5 armutu içine karıştırdım)Yağlanmış kalıbımıza döktüğümüz hamurumuzun üzerine ince dilimlediğimiz 1 armutu gelişi güzel yerleştirip 1 çay kaşığı tarçını armutların üzerine serpiştirelim.180 derece ön ısılı fırında kekimizi yaklaşık 30 dakika pişirelim.

Fırından çıkan kekimizin üzerine silikon fırça yardımı ile balımızı sürüp ılıkken kaymaklı dondurma ile servise sunmanızı tavsiye ederim.
Afiyet olsun...

Not:Ben Armutlu kek sadece bana kalır düşüncesi ile küçük bir kalıp tercih ettim.Siz klasik kek kalıbı veya borcamda pişirecekseniz tek yapmanız gereken (vanilya hariç)ölçüleri 2 katına çıkarmak...
Armutlu kek denemeyenlerdenseniz mutlaka tavsiye ederim.

Yorum Gönder

 
Top