0
Un kurabiyesi yapmaya niyetlendiğim bir akşam evde fazlaca olan fındık stoğunu tüketmek için yaptım bu kurabiyeleri.Fırından çıkar çıkmaz bulanan tarçınlı karışımı ile bana eski anne günlerini hatırlattı bu minik kurabiyeler....

FINDIKLI TARÇINLI KURABİYE
1 Paket (250 gram)tereyağ(yada margarin)
4 çorba kaşığı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 paket vanilya
1 su bardağı iri çekilmiş fındık
35 adet bütün fındık(arzuya göre)
üzeri için;
1 çorba kaşığı pudra şekeri(tepeleme)
1 çorba kaşığı tarçın(silme)




Yoğurma kabına tereyağ ve pudra şekerini alıp iyice özdeşleştirelim.1 su bardağı fındık ve vanilyayı ekleyip unu azar azar ilave ederek orta serlikte bir hamur elde edelim.

Ceviz büyüklüğünde parçalar kopardığımız hamurumuzun ortasına bir fındık yerleştirip kurabiyelere yuvarlak şekil verelim.

180 derece ön ısılı fırında kurabiyeler pembeleşene kadar pişirelim ve fırından çıkar çıkmaz pudra şekeri ve tarçın karışımına bulayıp soğutalım.

Afiyet Olsun....
Not:Benim kurabiyeleri tek tek tarçınlı karışıma bulamaya vaktim olmadığı için ben servis tabağına alıp elek ile üzerine eledim.

Yorum Gönder

 
Top