0

Yemek Yazarı Sahrap Soysal'ın oğlu Mehmet Bey'den bir mesaj almasaydım herhalde tekrar buraya dönmem daha uzun sürecekti. Zira her uzun ara verişte olduğu gibi, "şimdi nasıl bir tarifle dönmeliyim" konusunu kara kara düşünüyordum. Mehmet Bey'den Sahrap Hanım'ın selamını alınca gülümsedim. Kendisiyle bir basın workshop'unda tanışmış, hatta birlikte mutfağa girip yemek pişirme (mantarlı kuşkonmaz sote) imkânı bulmuştum. Hani kimi insanlar vardır, tanıştığınız anda ona olan bütün hayranlığınız bir anda bitiverir. Kimi insanlara ise hiç ummadığınız kadar ısınıverirsiniz, "ne tatlı biriymiş!" dersiniz. Sahrap Hanım benim için ikinci gruptaki insanlardan olmuştu. Herkese anne şefkatiyle yaklaşması, yemek yapmaktan ve insanları doyurmaktan müthiş keyif almasıyla çok sempatik bulmuştum kendisini. 

Oğlu Mehmet Bey, web sitesindeki (www.sahrapsoysal.com) kurabiye tariflerinden birini blogumda paylaşmamı rica edince de kıramadım. Ve bu çok beğendiğim kurabiyeyi paylaşmak istedim. Anne kurabiyesi olsun da, ister cevizli, ister portakallı, ister hiçbir şeysiz olsun diyenlerdenim ben. Biz ne kadar afili kekler, kurabiyeler de yapsak, onların en basit tarifindeki lezzete ulaşamıyoruz ne yazık ki. Kıymetlerini bilelim. 

Tarifi paylaşayım önce, ardından bir de notum olacak. Bu malzemelerden epeyce çıkacaktır, dilerseniz ilk seferde yarım ölçü yapın ama Sahrap Hanım uzun süre dayanacağını söylüyor. Evde kurabiye bulunması her zaman için iyidir:) 

MALZEMELER
  • 2 adet yumurta
  • 125 gr yumuşamış bitkisel margarin
  • 1 su bardağı yoğurt
  • ½ su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı çekilmiş ceviz içi
  • Yaklaşık 7-8 su bardağı un
YAPILIŞI
  • Hamuru hazırlamak için; oda sıcaklığındaki yumurtaları derin bir kaba kırıp margarini ilave edin. Üzerine karbonat, vanilya, süt, yoğurt, tozşeker ve kabartma tozunu ekleyip bir taraftan yoğururken bir taraftan da unu azar azar katın. Son olarak, ceviz içini de katıp tekrar yoğurun.
  • Hamur elinize yapışan çok yumuşak bir hamur olmalı. Bu yüzden elinizi arada sırada sıvıyağa batırarak hamurdan pinpon topu büyüklüğünde parçalar koparıp parçaları avuçlarınız arasında yuvarlayın. Üzerlerine hafifçe bastırın. Bu kurabiyeye, biraz zor olsa da kurabiye kalıplarıyla da şekil verebilirsiniz. Fazla miktarda hamur olduğu için bir kısmını ayırıp damla çikolata, üzüm, incir gibi malzemelerle karıştırabilirsiniz.
  • Hazırladığınız kurabiyeleri fırın kağıdı serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizin. Çünkü bu kurabiye çok kabarıp çatlayabilir. Ama çok lezzetli ve uzun süre dayanan bir kurabiyedir.
  • Kurabiyeleri 5 dakika önceden ısıtıp 180 dereceye ve alt-üst konuma ayarladığnız fırında üzerleri sarı kahverengi oluncaya kadar, en az 35 dakika pişirip çıkarın. Ilık ya da soğuk olarak servise sunun. Afiyet olsun... 
Notuma gelince...
Belki sizin de zaman zaman ilginizi çeken ama malzeme listesine bakınca "nerede bulacağım ki şimdi bunu?" diye düşünüp vazgeçtiğiniz tarifler olmuştur. Bu tür ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz güzel bir site keşfettim: www.gurmereyon.com Tek kötü tarafı, siteye girince kendinizi kaybedebilme riski:) Benim için şekerci dükkanıdır böyle marketler / siteler, sizin için de öyleyse gezinmekten bile keyif alabilirsiniz. Benden tavsiye etmesi...

Zaman sıkışıklığı her zaman var ama fotoğraf makinem de ne yazık ki bana ihanet ediyor son zamanlarda. Lezzetler birikiyor ama! Arayı çok açmadan burada olmak, burada olmanız dileğiyle... Sonbaharın tadını çıkarın... 


Yorum Gönder

 
Top