0

Fark ettim ki benim dikdörtgen güzel tabağım yokmuş. Acilen almak gerek. Şöyle beyaz bir porselen tabağın içinde mor mor , pembe pembe pek güzel dururdu. Çekimler karanlıkta kusurabakmayın.

Meyveli kekler her zaman yumuşak süngerimsi dokusuyla en sevdiğim kekler arasında olmuştur. Bu kekte gerçekten çok güzel oluyor. Daha önce de yapmışım ama yayınlamamışım.

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı zencefil, 1 tatlı kaşığı tarçın , 1 adet kabartma tozu
  • 1 çay  bardağı sıvı yağ ( evde süt kaymağı vardı ben onu da koydum)
  • 3 su bardağı un
  • 5 adet incir



Yapılışı:
  1. Ben dikdörtgen kalıp kullandım. Önce kalıba yağlı kağıt serdim ki incirler kalıba yapışmasın ve rahat çıksın. Üstüne yarım yarım kesilmiş incirleri dizdim. Siz hangi kalıba yaparsanız yapın yağlı kağıt kullanın.
  2. Öncelikle şeker ve yumurtaları çırpın. Akları önce şekerle çırpın beyazlaşıncaya kadar sonra sarılarını ekleyin. Sonra tüm sıvıları ekleyin çırpın, sonra katı malzemeleri ekleyin çırpın. İncirlerin üstüne dökün. 170 derecede yaklaşık 40 dakika kabarıp rengi dönünceye kadar pişirin



    Yorum Gönder

     
    Top