0


Bu çok sevdiğim kekin tarifini vereceğimi söylemiştim bir önceki yazımda. Ara fazla uzamasın istiyordum ama bir baktım ki neredeyse iki hafta geçmiş bile aradan... Zaman çok hızlı akıyor, özellikle yılın son günleri yaklaştığında... Aralık ayı bitmeden sizlere güzel kurabiye tarifleri de verebilmek istiyorum; mutfaktaki teneke kutu ve cam kavanozlara doldurup günün mutluluğu olarak kahveye eşlik ettirmeniz ve eşe dosta hediye edebilmeniz için.

Sakız Günleri'ndeki tadım masasının benim için en favori lezzeti bu keklerdi. Hem yumuşacık, hem de kırıntılanmayan sünger kıvamında leziz bir kek. Sevgili Ayfer Yavi'den kekin tarifini istediğimde, arkadaşı Müjgan Hanım'ın göndereceğini söylemişti. Kısa bir süre sonra da Müjgan Yurtseven'den (kendisini @mujganyurtseven İnstagram hesabından takip edebilirsiniz) bu güzel tarif geldi. Paylaştığınız için tekrar çok teşekkürler Müjgan Hanım!

Müjgan Hanım'ın gönderdiği ölçüler büyük bir borcam için olduğundan, ben ufak bir kek kalıbı ya da baton kalıpta yapılabilecek şekilde, yarım ölçü yazıyorum tarifi. Dilerseniz malzemeleri iki katına çıkarıp büyük kalıpta pişirebilirsiniz, daha bereketli bir kek olsun istiyorsanız... Biliyorsunuz margarin benim pek kullandığım bir malzeme değil, tarifteki margarin yerine siz de dilerseniz tereyağı kullanabilirsiniz. Sakız seviyorsanız şayet, mutlaka ama mutlaka denemelisiniz bu tarifi. Sizin de bayılacağınıza çok eminim! Yanında iyi demlenmiş güzel bir çay olmazsa olmaz elbette... 

Malzemeler: 

- 1 adet yumurta
- 1 adet yumurta akı (kekin üzerine biraz çırpıp sürmek için)
- 1 su bardağı toz şeker
- 3/4 su bardağı yoğurt
- 125 gr Becel veya Sana Hamurişi (eritilmiş ılınmış olacak)
- 1/2 paket sade Kekun (225 gr) 
- 1,5 tatlı kaşığı mahlep 
- 1/2 tatlı kaşığı damla sakızı (ezilmiş)
- Üzeri için susam

Yapılışı:

1. Eritilmiş margarinin üzerine sırayla yoğurt, toz şeker ve yumurtayı ilave edin; mikserin orta ayarında 1-2 dakika kadar karıştırın.

2. Kekunu, mahlepi ve damla sakızını ilave edin. 2-3 dakika daha karıştırın. (Normal kek hamurundan biraz daha koyu bir kıvamda oluyor). 

3. Üzerine fırça ile çok bastırmadan yumurta akını sürüp bol susam serpin. 5 dakika önceden 170 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 50 dakika kadar pişirin. 

"Kekin dışı çabuk kızarıyor, ben 30 dakika sonra kontrollü olarak fırın ayarını 160 dereceye alıyorum" demiş Müjgan Hanım. Benim fırınım da genelde yarım saatte pişirir kekleri. O yüzden siz de kendi fırınınızın huyuna suyuna göre ayarlayın pişirme sürenizi:) Sadece bunda değil bütün tariflerde. 


Susam, sakızlı lezzetlere çok ama çok yakışıyor. O yüzden elinizi bol tutun susam konusunda:) Afiyet olsun, şeker olsun, sakız eksik olmasın mutfaklarınızdan... 

Yorum Gönder

 
Top