0
 
 
Dün akşam misafirlerimiz vardı. Ana yemeğimiz balıktı. Fırında turna balığı yaptım. Turna balığının terbiyesi çok önemli. Terbiyesini menünün hemen altında yazacağım.
 
Menümüz:
  1. Yeşil salata (göbek marul, roka )biber, çeri domates, kapari, mısır, dereotu, maydanoz
  2. Peynir ve kavun ( rakının arkadaşları tabii)
  3. Patlıcan kavurması
 
 
Turna balığının terbiyesi için (yaklaşık 2-3 kiloluk bir turna için ) bizim turna çok büyüktü ben iki katını kullandım. Yaklaşık 4 saat beklettim.
1 şişe soda

1 çay kaşığı karbonat
2 yemek kaşığı kadar zeytinyağı

Fırın tepsisine yağlı kağıt serdim. Üstlerine terbiyelenmiş balıkları dizdim. Önce normal fırın gibi yaklaşık 40 dakika sonra ızgara kısmını açarak herhalde 10 dakika pişirdim.
Yanına ince ince doğranmış biber, domates sosu, sarımsak ve fesleğenden sos yaptım. Bu şekilde servis ettim.
Balık Fenerbahçe- Galatasaray maçının olduğu gece yenince ve Fenerde galip gelince balık tabağını fener forması ile çektik :)

 
Sofralardan, menülerden örnekler. Bir göz atarsanız diye linklerini veriyorum.
 
 
Soframızdakiler:

 
Patlıcan kavurması

 

 

 

 
Yeşil biber içinde peynir ( Bu sefer içinde dereotu ve maydanozda vardı)

 
Salata

 

Yorum Gönder

 
Top