0
Evet doğrudur, ekmeğimi evde yapıyorum.
Evlenmeden önce kimse inanmazdı herhalde böyle olacağına...
Annem de gelip bir süre bizimle yaşayana kadar inanamadı zaten.

Mutfakta ortaya çıkan her güzellik sonucu annem: " gelsinler de, bu kız evlenince ne yapacak bilmiyorum diyenler görsünler bakalım" der.:)
Biri öyle demiş galiba da ağırına gitmiş kadıncağızın:))

Valla internet sağolsun, artık öğrendim neyi nasıl nerde arayacağımı.
Ben yatılı okudum annemden çok birşey öğrenemedim ama yemek siteleri yetişti imdadıma:))
Zaten o yüzden 'en iyi yemek siteleri' diye bir site açtım ya;)

Sakın kızlarınız mutfağa girmiyorsa üzülmeyin, ellerinin altında internet olduğu sürece mutfakta herşey çok kolay...

Gelelim ekmeğimize...

Bu ekmek var ya bu ekmek...... Türkiye'de yaşasam evde yapmak aklıma gelir miydi bilmiyorum ama evlenir evlenmez yurt dışına çıkmanın avantajı işte bu. Aslında içinde ne olduğunu bilerek ekmek yemek gibisi yok...
Herşeyi evde yapabilirsin!
Mutfağa bakış açım daha üretken şekillenmiş oldu.

Çiçek ekmeği çok severim ben. Öğrencilik yıllarımda, fırına gider çiçek ekmek alır, peynirle hangi öğünde olursa olsun karnımı doyururdum. Burda da öyle oldu:))

Ekmek içini çeksin biraz soğusun diye öğleden sonra yaptım. Sıra yemeğe gelince, yemek yapmak için mutfağa giriyordum ki, ev halkı beni durdurdu.
'Gerek yok, biz karnımızı doyurduk:))'

Eveeet, çiçeğimin yarısı sıcak sıcak hüpletilmiş. Tereyağ, peynir ve salatayla... Hamur falan denmemiş sıcak sıcak gitmiş.

E yemek yapmama gerek kalmadı. Aslında üzülmedim değil. Ben o ekmeği tarifini sonra vereceğim tavuk nuggeti arasına koyup yiyebilmek için yapmıştım;) nasip....

Birgün de böyle geçti işte; yemekte çiçek ekmek vardı:))

Bu güzel tarifi birçok ekmeğimin tarifini aldığım 40 fırın ekmek sitesinden aldım.
 Malzemeler:

2¾ bardak beyaz un
1  tatlı kaşığı instant kuru maya
1 yemek kaşığı bal (bal hamura çok güzel kıvam veriyor)
¾ tatlı kaşığı tuz
¼ su bardağı süt
¾ su bardağı su
20 gram tereyağı

Üzeri için:
1 çırpılmış yumurta
Çörek otu

Yapılışı:

Elde yapacaksanız,

-Unu, tuzu, mayayı ve balı karıştırın.
-Yumuşamış tereyağını, ılık su ve sütü ilave edip en az 10 dk yoğurun.
-Yumuşak, ele yapışmayan bir hamur olacak.
-Mayalanmaya bıraktığınız hamur, iki katına çıkınca 8 eşit ve ortası için birazcık büyük dokuz beze elde edin.
-20 cm (24 de olur) çapındaki yuvarlak kalıba bezeleri çiçek şeklinde dizin ve yarım saat kadar tepsi mayası için bekleyin.
-Süre sonunda fırça yardımıyla yumurtayı sürün ve çörek otunu serpin.
-Önceden ısıtılmış 220 derece fırında üstü kızarana kadar pişirin.

Benim gibi hamuru makinada yoğurtmak için de;

-Su, süt, yağ ve balı ekleyin.
-Unu serpiştirip tuz ve mayayı da ekleyin.
-Hamur programında çalıştırıp, mayalanan hamura aynı işlemleri uygulayın....





Fırından çıkınca ılıyana kadar beklemenizi tavsiye ederim yoksa içi biraz hamur gelebilir.

Kesinlikle yapmanızı tavsiye ediyorum:))

Herkese çiçek gibi günler dilerim;))

Yorum Gönder

 
Top