0
Havalar bu kadar soğukken size çay ya da kahvenin yanında içinizi ısıtacak çok sempatik bir kurabiye tarifi vermek istiyorum bugün.
Browni kurabiye de diyebiliriz aslında...
Değişik bir kurabiye...
Nasıl anlatsam, böyle kek gibi ama dışı sert içi yumuşak..
Görüntüsü de çok şirin değil mi?
Şimdiye kadar yiyip de beğenmeyen olmadı sanırım.
Tarifini kaç kere verdiğimi de hatırlamıyorum.
İyisi mi siz kalkın bu kurabiyeyi kendiniz yapın.
Çocuklarınız varsa onlar da bayılacak. Benimki iki yaşına bakmadan gidip gidip tepsiden bir sürü aşırdı:)




MALZEMELER:

Tarifi aldıgım yerde bu ölçülerin yarısı kullanılmış ama bana çok az geldiği için ben iki katına çıkardım ve hiç pişman olmadım:))

- 2 su bardağı un
-1/2 su bardağı kakao
-2 çay kaşığı kabartma tozu
-1 su bardağına yakın robotta ince çekilmiş şeker ( Amerikadaki şekerler zaten ince olduğu için ben şekeri direk ekledim)
-4 yemek kaşığı tereyağı
-2 tane çırpılmış yumurta
-2 tatlı kaşığı portakal suyu
-Kurabiyeleri bulamak için yeteri miktarda pudra şekeri

Su bardağı cup ölçüsü yani 240 ml.



YAPILIŞI:

- Un, kakao, kabartma tozunu biraz karıştırdıktan sonra robotta az çekilmiş şekeri ilave edin.
- Oda sıcaklığındaki tereyağı ekleyip karışıma iyice yedirin.
- Çırpılmış yumurta ve portakal suyunu ekleyip "bu karışım nasıl toparlanacak" korkusundan kurtulun:) (merak etmeyin toparlanıyor)
-Toparlanan hamuru folyoya sarıp buzdolabında yarım saat dinlendirin.
-Süre bitince hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayarak her tarafını pudra şekerine bulayın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
-Tepsiyi buzdolabında 10-15 dk soğutun ( bu yöntem birçok kurabiyede iyi sonuç veriyor)
-Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10-12 dk pişirin.

Süre bittiğinde kurabiyeleriniz çok yumuşaksa bile pişmedi sanmayın zamanla sertleşiyor. Ben genelde kaurabiyelerim çatlayınca fırından alıyorum...

Bekleme süresine riayet ederseniz çok iyi sonuç alacağınızı düşünüyorum

İnşallah dener ve seversiniz.


Kaynak:Pelinchef

Yorum Gönder

 
Top